søndag 21. september 2014

Mat og læring i fjæra


Det er fint å være små og forøvrig store nysgjerrige
 når man er heldig og er med biologbonden på tur 
som har  nylært visdom og fortelle om fra marinbiolog kamerat.
 Dagens lille leksjon :
Dette er da type knapptang, finnes på Eksponert klippestrand.
Kul sak!
Dette er da fjærahin,
 type havsalat
og her har vi en liten tarmgrønsk, også en havsalat.
 Samme art , men to vekstformer.
 SÅ det SÅ
Og smake på godsakene gjør man gjerne.
Fra tirsdag til torsdag har Frøya videregående sine forskningsdager med tema
Communication in Ocean Space
Og stikker du innom der vil du kunne 
smake og lære om spennende sjømat basert på lite utnyttede ressurser
delikat og oppfinnsomt servert av elever og lærere fra restaurant- og matfaglinja!»
Heldig er jeg som er gift med biologibonden min,
heldig er at han liker å finne og fortelle for både små og store,
og heldig er vi som kan ta oss en tur på forskningsdagene her på Frøya 
for å lære enda mer om spennende ting i havet!!!
GÅ INN HER, så finner du hele programmet
 for Frøya Videregående forskningsdager

2 kommentarer:

  1. Så spennande med ny viten. Mitt motto er; man skal lære noko nytt kvar dag!
    Det er ei fin tid me er inne i, og veldig kjekt langs sjøkanten :)
    Siri

    SvarSlett
  2. Å så bra, da kan jeg kommentere igjen! :)

    Spennende å gå på matjakt i fjæra. Og mye å lære om uutnyttede ressurser. Ser at ungene er mer åpne for nye matkilder - åtteåringen min jafser i seg sushi med tang og tare, mens mammaen vil ha fisken stekt med poteter til. ;)

    SvarSlett