onsdag 10. august 2016

Runde røde rulle rips

Min store sorg er at jeg enda ikke har klart å fått til ripsbærbusker i hagen. 
Jeg har prøvd utallige ganger , men tydeligvis er også sau glad i disse plantene 
og har spist opp hver og en... 
Da er det kjekt å ha gode venner med Bærhage. 
Vi trossa regn og storm i går og raska med oss ei lita bøtte med disse røde runde ripsbærene. 
De ble utdelt med andakt til hver av Nerklubbens 8 beboere.
 30 gram hver, 
men dessert skal ikke fråtses , 
de skal være en eksklusiv smak av himmel!

1 kommentar:

  1. Deilige rips! Gratulerer med en smak av himmelen! Vi har ikke sau, men rips, mange busker. Uheldigvis er spurven like gled i rips, så det er en liten kamp med nett om høsten. jeg syns det er innviklede greier med dette nettet, men det må til hvis man skal berge seg en smak. Nå nettopp fant jeg en oppskrift på rips-chutney, her; http://www.frukt.no/oppskrifter/tilbehor/ripschutney/ , så i år skal det prøves. kos dere med rips, og god helg!

    SvarSlett