søndag 31. desember 2017

Strikkefinale 2017 og ny garnforbruk rekord!!!

Om ikke alt ble ferdig før jul så har det blitt strikket før og nå i romjula.
Noe har til og med blitt julegaver!
Som denne luen fra Nordic stithes.
Den har jeg også strikket i rosa.
Dermed ble den en rosa og en blå lue til mine to nieser i Romsdalen.
 Lua er strikket med 57 gram Drops baby meriono
 Advendtskalenderen ble IKKE ferdig til rett tid.
Men til neste år  har jeg 24 votter som skal bli til fin kalender for oss i heimen,
 Akkurat plass til en lapp med aktiviteter og en sjokolade eller to.
 Dette var garn fra 50 årsgaven min, 40 ulike nøster ,
 9 garn nøster av Viking Alpakka  ble brukt til dette + noen rester fra Freestyle. T
il sammen 440 gram!
 Akkurat i rett tid rett før jul rakk jeg å strikke enn ullete gryteklut
 som julegave til saueeier kollegaer på Frøya.
 Og i dag strikket jeg en til som skal bli nyttårsgave til noen andre.
Til sammen 128 gram av Reko bomull er blitt brukt.
Jeg rakk ikke en pr. uke før jul.
 MEN 6 stykker ble, 4 ble gitt i julegaver og 2 er kommet på mitt juletre.
Denne er strikket av drops baby merino rester 12 gram.
Når jeg da gjør opp brukt garn status for 2017
så er det så helt ubeskrivelig ny rekord, hele 10273 gram. altså over 10 kg garn!!!
 og ca 206 nøster av 50 grams er forsvunnet i forskjellige strikkeprosjekter dette året.
Nå gleder jeg meg til nytt år 2018 som jeg håper skal bli fylt med
 minst likemange strikkeprosjekter som 2017.
Noen prosjekter blir med over som Loppekofta, englevotter, Frozenshawl og løvlisjal.
På Ravelry og i forskjellige strikkebøker ligger haugevis av mønster
og bare venter på å få komme på mine strikkepinner!
Takker og bukker for strikkeåret 2017 og ønsker velkommen 2018!

2 kommentarer:

  1. Du er så flink! Masse nydelige votter :-) Godt nyttår!

    SvarSlett
  2. Godt jobba! Jeg har ikke summert garnforbruket mitt, men det pleier å ligge på pluss/minus 10 kg. Det kommer jo helt an på hva man strikker og hvilket garn som blir brukt. Men det er veldig artig å holde regnskap hvor mye som blir strikka i løpet av et år. Nå fikk jeg inspirasjon til å summere....

    Klem

    SvarSlett