fredag 16. februar 2018

Toving ,til glede og besvær...

Historien er at min mann mistet en av sine høgt elskede tova votter på sjøen under sist arbeid med riggen på seilbåten. Og når min mann ber inderlig om nytt vottepar er det klart frua i huset strikker i en fei.
Fine grønne skulle det bli av fritidsgarn jeg hadde liggende.
Problemet er at jeg aldri helt  husker hvor mye jeg  skal tove mine produkter på...!
Glemmer alltid å skrive ned slik at jeg FINNER hvor mange grader jeg tova med sist...
Har nok større tro på hodehusken min enn hva jeg burde..
 
Jeg lot det gå på 40 grader finvask fult program
og resultatet ble bokserhansker til han, men FINE båtvotter til meg.
Jeg er glad i grønt så å få et par tykke gode votter i en av yndlingsfargene var ikke å forakte.
Jeg har brukt votteoppskriften fra Nøstebarn sin første bok av
Kathrine Gregersen: Strikk til nøstebarn.
Garnet var 118 gram fritidsgarn 
 og NÅ skriver jeg det her tovet litt for mye i 40 grader full finvask.
Jeg er faktisk ferdig med par to som nå skal på tovetryllerudnde.
Vent spent på oppfølgingen Toving til glede og besvør

2 kommentarer:

  1. Toving er en risikosport! Men med så fint resultat, og de passer til deg, er det jo ingen krise. Nå får du prøve å plage er like fint par til han som egentlig skulle ha votter også ;)
    God søndag til deg!

    SvarSlett
  2. Vottene er som skapt/strikka til dine hender! Far i huset får nok sine etterhvert.

    Klem

    SvarSlett