mandag 21. mai 2018

Ingendikkedarier genser

 Ingendikkedarier, altså ikke noe styr og ståk med denne genseren her.
Helt enkel på alle måter, men likevel en av verdens store strikkefaresotter fortiden,
alle må vi jo ha en ingendikkedarier genser!
Genseren er designet av Mette i Petiteknit fra Danmark.
Oppskriften finner dere Her på ravelry
 og selvfølgelig må jeg også ha det!.
Det er egentlig helt greit med en helt enkel ensfarga genser
 som kan passe til både bukse og skjørt hvis jeg måtte ønske det.
Garnet er kjøpt hos Karmin garnbutikk i Kristiansand, deres eget tweed garn og tynne alpakka.
Til sammen brukte jeg 450 gram,  
Jeg elsker den blåfargen, passer perfekt her ut havgapet.
 Et forsøk på et gladhopp på vegne av ferdig strikka genser
 sånn ca 2 cm over bakken!!
Pinsehelga har for øvrig vært i stabilt sideleie i  ro og fred.
 Av og til må det bare til.
Bare være helt stille i solen, i heimen , i en bok , i et strikketøy
 og innimellom prøvd å skape orden i kaoshjemmet Nerklubben
slik at vi igjen kan se både bordplater og gulv.
Dermed har jeg gjort meg klar for siste månedens innspurt på arbeidsfronten ,
vi kommer nok i mål dette året også.
I mens stormgror det rundt oss med både  gras og blomster.
Mai min yndlingsmåned!

1 kommentar:

  1. Gratulere - vakker genser... og jeg elsker blå :-)))
    Ja, mai er absolutt favoritt. Farger, farger og mer farger. (Selvfølgelig innrømmer jeg hver måned er fint med godt vær... men MAI :-)))
    Ha riktig god annen pinsekveld. Hilsen fra Viola

    SvarSlett