tirsdag 5. juni 2018

Av og til er det helt ålreit med enkel strikk

 Etter påske har det vært travlere enn travlest for Fru.Vie strikkenerd.
Hjernen har vært totalt TOM og UTLADET
 når jeg har kommet hjem fra de ulike aktivitetene
 og IKKE mottagelig for noe som helst avansert strikking.
DA er det helt ålreit å finne tips om helt enkel strikk som dette
 ENKELT SKJERF av Marianne Arntsberg
 Og enkelt er det , du starter med 3 masker også vokser det rille for rille.
Oppskriften finner du HELT gratis på Ravelry HER:
Faktisk ligner det mye på karius og baktus skjerfene som var populær på ulike strikkeforumer
når jeg startet som sosial strikkenerd rundt 2007.
Forskjellen var at de var spissere og jeg tror vi økte på en litt annen måte.
 Jeg hadde liggende ganske mange nøster av Karmin tweed og Karmin tynn alpakka
etter min ingendikkedarier genser og da passet det utmerket å bruke de på
 et matchende skjerf. 210 gram forsvant i prosjektet.
 Og når gradestokken plutselig falt fra 20 grader til 5 i dag
var det helt greit å tulle seg inn i mitt nye enkle skjerf.
Du finner mange eksempler på instagram hvis du søker #enkeltskjerf.
Mange har brukt skjerfet som restegarn strikk som absolutt er godt alternativ.
Godt for strikkenerden å igjen ha fullført et strikkeprosjekt.
Det må innrømmes etter jeg ble ferdig med skjerfet søndag
ble jeg så i lykkerus at jeg straks la opp til 3 ulike nye prosjekter!!!!!
OG snart blir det strikkepodcast også!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar