søndag 10. mars 2019

Kortreist lykke og vakkerhet søndagmorgen

 Når man våkner til denne utsikten så tenker jeg at
jammen er jeg heldig som kan sitte her å følge dette stedet fra mitt kjøkkenvindu.
Jeg blir aldri lei å kikke akkurat på dette motivet som jeg følger gjennom årstider,
fargespill fra hav og himmel og værskifter minutt for minutt.
I dag er en slik morgen man takker for livet, dagen og plassen jeg bor på.
 Når jeg åpner døra sitter en gjeng Stær å kvittrer og småskravler.
 De gjør seg klar til å flytte inn i div fuglehus for å formere stærverden.
 Gåsa kjefter litt når jeg kommer forbi ,
 men roer seg snart og tar inn morgenstemningen i gåseverden.
Storm kommer luskende rundt hushjørnet 
.Han lurer nok på om det ikke er tid for at matmor åpner døra for en enkel frokost.
Ellers er nok planen hans å ta det med ro i stabilt sideleie
 i en stol, på benk, på bord hele søndagen.
Akkurat her får dere litt morgenstemningslyd
 fra gårdsplassen i Nerklubben .
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar