mandag 22. april 2019

Min nye favoritt lue!

 Dette er årets lue for Shetland woolweek 28.09-6.10.
 Dit skulle jeg gjerne ha vært, men slik blir det ikke i år.
 Jeg krysser derimot litt fingrer for muligheter neste år.
Festival lua den måtte jeg likevel strikke
fordi alt den har  av symboler minner meg om Frøya og mitt liv på denne øya.
Å ha si egen lue med vakre sauer og båter gjør livet litt gladere!!
 Og når fellingen blir til denne blomster
som nesten kan sammenlignes med vår egen kystbergknapp i formen ,
 ja da blir den bare PERFEKT.
 Lua er designet av Oliver Henry og du kan få mønsteret gratis fram til festivalen
ved å gå inn på denne siden her: https://www.shetlandwoolweek.com/free-knitting-pattern/.
Jeg har strikket den av stort sett Pt2 garn , 7 forskjellige farger og til sammen 57 gram.
 Siden jeg ofte opplever at disse luene kan bli litt stor,
strikket jeg vrangbåndet med pinne 2 (nesten synål...) og resten på 2,5.
 I etterpå klokskap kunne jeg faktisk ha gått opp til 3 for å få den litt større og baggiere.
Men fortsatt ha 2 på vrangbåndet.
Ekstra moro har deg vært at jeg laget denne lua som samstrikk til 5 andre
som jeg enten byttet påskekalender meg eller hadde vunnet kalender fra meg.
En liten strikkeoppgave på lua hver dag fra "Palmelørdag" og fram til i dag.
To andre har blitt ferdig samtidig med meg, en er godt i gang,
og de to siste er jeg litt usikker på har tatt sjansen på å strikke den.
Jeg digger min allerede som fikk premierebruk
 på fantastisk vakker båttur i dag!!
En gang håper jeg lua får bli med til Shetland
,enten via min egen båt på ferietur 
eller turist på Shetland Woolweek

2 kommentarer:

  1. Fin lue og topp med samstrikk. Jeg kunne også gjerne tenke meg å dra til Shetland wool week en gang. Men det blir ikke på noen år ennå.

    SvarSlett