tirsdag 4. august 2009

Sommer ferie , seiltur og litt strikking

Årets ferietur ble ombord på den over 100 år gammel listerbåten Utsetø. Ferden drog fra trøndelag og ned mot Møre. Fantastisk tur hvor en blir ovreveldet over alle " perlene" av flotte plasser man finner langs kysten.

Her ser dere den stolte skute med lettmatrosen Sigurd om bord.
Mat er ikke noe problem når man ferierer langs kysten . Her er en hærlig gryte urtekokt småsei!!
En av perlene vi fant. Sandstrand som man finner langs nordlandskysten. Sigurd nikosa seg både med å bade og å grave i timevis.
Nedover var det mest kjøring pr. motor, men oppover ble det god seilbør og intenst jobbing med å stramme og slakke seil slik at vi fikk best mulig fart. Morro!!

Sigurd synes det var spennende å vente på stor bølge!!
Og jeg brukte all oppholdsvær til å strikke:)
Resultatet ble et par strømper fra oppskrifthefte nr.179 fra dale. Strikket i falk og popcorn. Pinner 3,5. I forhold til 52 par sokker på et år, ble dette par 3, har bare 49 igjen!

Og lue strikket i sisu pinner 3,5 Lue oppskriften var fra luealongen i uformelt og den var julilua. Begge bidragene gikk også inn i runde 7 av garncupen. Flere porsjekter i et smekk med andre ord.

5 kommentarer:

  1. Høres ut som en fin tur, og klart du bruker all oppholdsvær til strikking. Fine sokker!

    SvarSlett
  2. Fint med tur på sjøen! Og de sokkene ble riktig stilige med effektgarnkant:-D

    Takk for kommentar forresten, ble litt i stuss når jeg leste om lite garnlager, men så kom jeg på at jeg hadde jo tatt bilde av sokkegarnet mitt! Har "litt" mer garn enn det altså;-D

    SvarSlett
  3. Hei! Er på en runde og kikker på (for meg) nye blogger og havnet her hos deg. Så mye fint du strikker. Er så gøy å se hva andre lager, og bli litt inspirert selv også. Takk for titten :)
    (Fant deg gjennom Hobbyboden.)

    SvarSlett
  4. Så flotte bilder - ser ut til å ha vært en frisk tur. Stilig lue!

    SvarSlett
  5. Jeg har også pakken med de sokkene. Etter å ha kommet med noen kraftsalver ørten ganger kastet jeg hele popcorn-nøstet på havet. Når strikker jeg vanlig legg, og mønster på selve foten. Basta..

    Og eplesokkene dine ble flotte! Og grunnet til at du strikket de enda flottere!!!!

    SvarSlett