fredag 14. oktober 2011

Er fortsatt et strikkende menneske:)

Når jeg startet å blogge i 2007 - 2008  var innholde kun strikking.
Dette må en si har endret seg stort .
I det siste har det jo nesten vært totalt mangel på strikkeprodukter
 - MEN jeg er fortsatt et strikkende menneske-
 jeg elsker fortsatt å strikke
 og jeg strikker fortsatt overalt jeg har tid og mulighet til å ta det fram.
I august kjøpte jeg en STOR pakke med div garn , rester og hele bunter
fra salgsmarkede på hobbyboden.
 Jeg synes det er så artig med slike forundringspakker.
 Det første jeg gjør er å søke garntyper på ravelry for å finne aktuelle produkter.
 En av garntypene var Pickles som jeg hadde fått ca 300 gr av.
 I min søking fant jeg dette mønsteret på pulsvanter fra bloggen Emblas Kanel.
 Det var et fint mønster som er enkelt å få til.
 Har stor sans for disse "jukse" flettene som er gjør seg flott på produkter.
Det gikk med ca 40 gram garn.
Garnfargen gjør at disse pulsvantene passer godt til et dongriantrekk.
Jeg har strikket de med pinner 3.
 Jeg strikker litt fast så de ble i størrelse Small.
Skal på nestepar  gå opp til pinne til nr 3,5 og se hvordan det tar seg ut.

For det er klart at det blir flere av disse parene.
Det kan godt være at det havner noen under juletrær dette året:)

11 kommentarer:

  1. Småstrikk er digg. Disse var kjempefine.

    Har noen pulsvanter på pinnene om dagen jeg også - fin måte å få brukt smårester av garn på - og som du sier: det er jo jul snart :-)

    Jeg ser det er fint vær på Frøya - du får ha en virkelig fin helg.

    - og oppdater gjerne Tirben-bloggen. Trenger inspirasjon til å "ta i et tak" før jul - så ikke nyåret blir helt håpløst :-)))

    SvarSlett
  2. Heisan, så fine de pulsvantene var, veldig kjekke julegaver! Flott vær det er hos deg, ha en riktig god helg!

    SvarSlett
  3. Jeg tror jeg bestiller sånne jeg som 'betaling' for festivalkjolen. De var nydelige. Jeg kan finne garn selv. Skal til Molde i dag.
    Ellen :)

    SvarSlett
  4. Så artig at du har brukt mønsteret mitt! Det setter jeg pris på, jeg har også laget flere slike, og syntes de ble pene med de små "flettene". Ha ei fin helg. :-))

    SvarSlett
  5. Kjempefine pulsvanter! Må innrømme at jeg strikker mange "kjedelige" i typen ribb, men må nok forsøke meg på noe annet. Falsk flette høres greit ut, for er ikke spesielt glad i å måtte bruke ekstrapinne.

    SvarSlett
  6. Flotte pulsvarmere, kjekt å få brukt opp restgarn/smånøster med.
    Ha ei fin helg.

    SvarSlett
  7. Flotte pulsvanter, og de passet veldig godt til dongeri ;-)

    SvarSlett
  8. Flotte pulsvarmere!

    Ha en super helg!

    SvarSlett
  9. kor fine :)

    sånne var sikkert lurt at eg også strikka ---
    heldige den som får mjuke pakker fra deg til jul

    monikaklemma

    ps.. fine blogg du har ;)

    SvarSlett
  10. Kjempefine pulsvarmere =)

    SvarSlett