søndag 30. september 2012

Back to the 70 med loppisfunn

 En søt liten kopp tar meg med til min pure ungdom
 på slutten av 70 tallet da jeg hadde dagbok og brevpost med samme mønster.
 Knall rosa speil til bruk for gamle nærsynte meg for å legge dagens make up
 Slike små brikker faller jeg for bestandig på loppis,
 har en par fra før men de er godt i bruk som en kosleig duk på nattbordet
 eller til pynt på et serveringsfat.
 I tilegg til 70tallfunn blir det ofte med bondegårds relaterte ting og tang.
 Påskeduk med gårdens dyr gikk rett i hjertet mitt,
 i tilegg til sett med 5 ulike "boller" med snill ku som motiv
 til bruk for f.esk servering av taco
.Koslige julefat får selvfølgelig bli med hjem
 i tilegg til ny sau til samling og robust vase til høstblomster.
 Plast kopper får denne heimen aldri nok av
,de er til bruk på alle våre turer både til lands og til vanns.
Søte dukkekopper får stå som pynt i bokhylla.
 Hønefat er et must for bondegårdsheimen
og noen oppbyggelige bøker av Knut Nærun og en liten foreldreveiledning
 Skal vi snakk om det som jeg husker fra 80 /90 tallet.
Men høstens BESTE loppefunn er likevell denne GRØNNE jakka.
 Og den bare hang der JUST FOR ME.
Samlet pris på denne loppis sida er ca 150 kroner.
 I love LOPPIS og lager denne sida i dag  i
 dyp savn av mangel på loppemarkedsnoking i helga...
( siste bildet er hentet fra froya.no)

1 kommentar:

  1. Husker også den jenten på koppen, hadde flere ting fra den serien! Så søt :) har en kopp enda. Ha en fin søndag.

    SvarSlett