torsdag 13. februar 2014

Magic loop

 Lenge har jeg sett med misunnelse på dere som kan kunsten å strikke
 et par strømper, votter eller armer på rundpinner.
Lenge har jeg tenkt at det er umulig for meg å lære
og det er sikkert ingen andre på Frøya som kan kunsten heller...
Der tok jeg feil ...
Plutselig legger en av frøyas superstrikker ut på facebook
 bilde av at nå har hun lakt opp til å strikke to strømper på rundpinner!!!
 O YES , her var jeg snar om å spørre om opplæring skal dere vite!!
 Og TAKK og LOV det gjorde hun.
Sist søndag troppa 7 kvinner opp på selveste morsdagen og lot seg veilede inn i ny strikkekunst!
Så nå er det strømper på pinner,
to stk i samme slengen, JIPPI.
For å se litt nærmere på hva Magic loop er så kan dere stikke innom HER og HER
Er du heldig å bo på Frøya så har super strikkeren Anna Ingeborg Karlsen
 nytt kurs på Frøyvæeringen tirsdag 18.februar kl.18.00
Takk til deg Anna Ingeborg som lærte meg kunsten!

4 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  2. Er det en strikketeknikk du IKKE kan nå? ;-)
    Litt misunnelig, men ikke så veldig... For jeg KUNNE jo lært meg mer enn rett og vrang-strikking jeg også :-)
    Jeg blir stadig imponert over hva du tryller fram :-D

    SvarSlett
  3. Så fine strømper det blir :)

    SvarSlett
  4. Flott at du har lært deg kunsten Brit....jeg kikket litt på YouTube og lært meg det derifra....artig teknikk, men jeg bruker det ikke så mye... strikk i vei....:)

    SvarSlett