mandag 3. august 2015

Reisebrev 4: Gårunden min i New York

Det jeg elsker mest med storbyer er å gjøre seg kjent via kart og føtter!
I New York var det å få glimt at typisk amerikansk moro som Gule drosjer
Brannmannskap på treningstur
De gule skolebussene
FedEx kjent etter Tom Hanks film cast away
Kommer du ned ved eleven ,
 finner man de ferger som frakter deg over til øyer over there
Morsom musikker som kunne nasjonal sanger de fleste land mennesker kom fra ,
vi fikk spilt ja vi elsker på en helt ny måte!
Du kan vandre langs den fine elvebredden
Hvor en kan finne vakre element
og "luftelommer " for lek og moro
I hele byen er det slike små "luftelommer" eller grønne arealer .
En god plakat for å skape litt bedre miljø
Selv i det hektiske bybilde er det mennesker
som finner ro til meditasjon og yoga øvelser
Man kan støte på de merkeligste bygninger,
denne er for øvrig av det litt kjente slaget og heter Flatiron Building
 og innledet skyskrapernes tidsalder i 1902.
Navnet skyldes bygningens påfallende trekantede strykejernform.
Her kommer et tips for eventuelt gjenbruk av kirker,
denne ble brukt til Treningstudio!!
Har du sett spenningsfilmer fra Amerika har man sette branntrapper!
OG derfor synes jeg det er fascinerende å se de i levende live!!
Vi var i New York i slutten av april,
mange fine vårblomster prydet byen.
Fornøyd turist på vandreturen sin i New York.
På en slik dag for stegtelleren ben å gå på, over 20000 på denne dagen,
veldig fin småtrening med mange fine sjåerøyeblikk.

3 kommentarer:

  1. Hei Brit
    Takk for hyggelig kommentar inne på min blogg.
    Måtte inn og se hvordan du hadde det her, og så dukker en av mine favorittbyer New York opp. Noen år siden sist jeg var der, men jeg elsker denne byen. Og i slike store byer oppdager man nye ting for hver gang man er der.
    Jeg liker også å gå når jeg er på tur i storbyen.
    Vi sees nok igjen. :)

    SvarSlett
  2. Det er gøy å lese reisebrevene dine, og du har fått med deg flotte bilder av 'de viktige' tingene fra reisen også. Kan godt tenke meg at skrittelleren hadde det travelt, Og at det kanskje kunne kjennes i føttene når dere endelig satte dere ned for kvelden - all trasking på asfalt ;)
    Siri

    SvarSlett
  3. Fine bilder fra New York du viser fram. Du har nok vært en del utenfor turistområdene på turen din. Skulle gjerne vært tilbake i New York, i det hele tatt hatt en USA-tur med familien.
    Ser du har freshet opp bloggen din. Jeg driver også og ommøbler og omstrukturer litt, og har fått mulighet for å ha litt større bilder, så de ikke kommer utenfor rammen som jeg irriterte meg over tidligere. Det tar tid, så jeg får ta det litt etter litt.

    SvarSlett