søndag 20. september 2015

På besøk til Det internasjonale barnekunstmuseumeet

Heil måned siden sist blogginnlegg og heil måned siden sist student helg i Oslo.
Og dermed passer det å starte med der en avslutta fortsatt turist i hovedstaden.
På denne søndagen har jeg faktisk hatt en HEIL dag fri og trivdes utmerket med det.
En av målene på mine Oslo helger har vært å fått besøkt  det internasjonale barnekunstmuseet.
 Man blir jo glad allerede når man møter inngangspartiet.
Ballonger og flagg viser at her er det fest og stas!
 Heim å pynte døra mi tenker jeg.
I hvert fall oppfordrer jeg barnehager til å gjøre noe lignende.
 Første møte var i det magiske rommet med dukker i alle fasonger.
 Og deretter malte bilder i alle slags temaer og fasonger.
 Fra portretter, Klimahåp, klimaendring, og regnskogen i Amazonas.
Så mye bra og så mange sterke uttrykk laget av barn.
 Fikk med meg en eventyrstund også.
Alltid lærerikt å se andre formidle!
 Trommerommet,
en plass virkelig å boltrer seg med lyd, rytme, puls,bevegelse, dans og sang!
Litt End of the road preg utvendig med spennende og fargerike
ting å finne både i trær og blomsterbed.
 Igjen oppfordring og utfordring til barnehager å lage spennende
 kunstneriske, kreative, glade, fargerike uttrykk utendørs!!
Jeg anbefaler alle i alle alder en tur til barnekunstmuseet,
det vil gjøre dagen mer GLAD:)
Og snart skal det atter komme blogginnlegg på løpende bånd og ikke et pr måned...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar