onsdag 13. juli 2016

Forebygging av senilitet gjennom sommerens klutstrikk!

 Sommer og sommerstrikk = Bittami sin klutealong på facebook.
Første klut ferdig sist uke med denne kluten Aks.
Igjen et nydelig lite mønster som var artig å få til.
Jeg har også tro på at disse mønsterøvingene om sommeren
er med både å sjekke ut senilitet og å forebygge samme tilstand.
Jeg kom meg ganske bra gjennom denne første kluten,
men noen små tegn var det dog....
det ble et par omganger hvor kastene ble glemt på vrangsiden og da blir det feil serru....
.og rekker må rekkes opp igjen.
Jeg lurer litt på om Bittami legger inn disse for selvdiagnostisering fellene bevisst
siden jeg tror hun er utdannet innen helsesektoren ....
For meg er det absolutt bra hjernetrim for late sommerdager.
Og jeg blir så fornøyd når det ferdige produktene felles av pinnene.
Takk og Lov for Sommerklutstrikken laget av Bittami!!!
25 gram brukt av et Mandarin Petit garn.

4 kommentarer:

  1. He he :) Nå måtte jeg le litt. :) Ja, jeg er sykepleier, og har jobbet med demente i perioder. Hjernetrim er veldig bra, og jeg bruker det selv når jeg komponerer disse små lappene :) Det som ofte skjer med meg i disse periodene, da hodet mitt koker litt og alt vil ut på en gang, er at jeg blir lettere glemsk. Jeg glemmer helt vesentlige, ordinære daglige ting. Helt sant. Men det gir seg etter ei stund. Og jeg har jo noen i huset som er flink å hanke meg inn igjen :)
    Din Aks ble veldig fin, og en vakker sommerlig grønnfarge. Koselig at du blogger om klutealongen.
    Sommerklem fra meg :)

    SvarSlett
  2. Knis, du traff visst spikeren på hodet der! Kryssord gjør visst samme nytten, men klutstrikking er gøyere.

    Fortsatt god sommer!

    SvarSlett
  3. jeg har drevet med kryssord til nå, og trøstet meg med at det gjorde susen. men kanskje kluter kunne være en ide, og dobbel dose kan vel ikke skade ;) Tenk, med all den oppmerksomhet kluter har hatt over en tid nå, så har jeg enda ikke strikket min første klut. Hva ville være lurt å starte med?

    SvarSlett
    Svar
    1. Har du facebook ville jeg bare ha gått inn på bittami sin side. Der ligger alle klutene fra alle sommer klutealonger på filer. Mange nydelige å velge mellom!

      Slett