fredag 29. juli 2016

Reisebrev dag 10 Vi tusler i regn til strålende solskinn

Vi drog fra laksslakteriet på Kråkøy i mørke regntunge skyer
Og havnet atter til sol og sommer i Lysøysundet 
Lettmatrosen fikk bunkra en 6ling solo
og er dermed klar for de siste etapper på hjemreisen 
Godt å puste på i Lysøysundet og der traff vi likesinnede som glad i gamle båter
Jeg bare storkoser meg på denne ferden,
å farte med båt på denne måten er bare perfekt for meg
Særlig når vi får slikt fantastisk vær,
sol, blikkstille hav og blå himmel 
Innimellom å nyte natur blir det tid til strikking 
Og kortspill turnering med Lettmatrosen 
Vi er utrolig heldig som har hatt med oss den karen,
ikke akkurat action tur for en 11 åring, men har holdt ut med sine treige gamle foreldre 
skipperen tar seg en velfortjent hvile etter ankomst på Tarva
Jeg får rusle meg en tur med fotoapparat og bli litt kjent med ny øy for meg 
Og før kvelden ender avslutter vi som vanlig med et slag monopol!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar