onsdag 19. oktober 2016

Pass på i mørketida både du som går og du som kjører.!

 Jeg smiler i dag og det er fordi jeg føler jeg har hatt litt englevakt med meg .
Lørdagkveld 8 okt smilte jeg derimot ikke særlig mye.
Var ute på kveldstur i skumringen MED REFLEKSVEST,
noe jeg er veldig opptatt av å ha på meg.
Nesten kommet hjem , møtte tre biler på rad og PANG den siste traff meg med speilet og på sida.
Jeg fikk et skikkelig trøkk på høyre sida og ble selvfølgelig redd
og kanskje også litt sint fordi jeg mente selv jeg gikk godt utpå sida og hadde refleksvest på.
Følte ikke jeg hadde brekt noe, men for sikkerhets skyld ble jeg sendt med
 ambulanse til røntgen og legevakt på Orkanger.
 Ikke et bitte lite bein var knekt og hurra for det.
Heldig var det at jeg også klarte å holde meg på beina, og ikke dette i grøfta.
 Av og til er det en fordel å være såpass kraftig som jeg er...
MEN selv om jeg ikke har brekt noe så er jeg temmelig  GUL og BLÅ flekkete på hele høyre side. 
Å bli kjørt på i en fart av ca 60 km og rive ned speil i smellet skal vel egentlig kjennes litt.
Fortsatt etter 11 dager er det vondt i hele arma og skulderen.
Jeg er fortiden sykmeldt noe jeg ikke trodde var nødvendig i starten av høstferien ,
 jeg regna med at dette vill gå over ganske snart, noe det da ikke gjør...
Han som kjørte på meg var selvfølgelig lei seg og mente selv han ikke hadde sett meg
 på grunn av møtende bil som blendet han.
 Etter denne episoden er jeg nok blitt litt mer engstelig å gå etter veien når det er mørkt,
men nå har det seg slik at jeg IGJEN prøver å minke denne vekta
og da er det slik at man noen ganger må gå i mørkret for å få dagens trim. 
DERFOR utstyrer jeg meg nå med refleksvest, tre gamle dingle reflekser, hodelykt
og siste anskaffelse nystrikka lue med påsydd reflekshjerte.
Ser de ikke meg nå , så MÅ de være veldig uoppmerksom....
Enda mer engstelig er jeg blitt å kjøre om kvelden,
tenk om jeg skulle møte noen som jeg ikke ser,
kanskje blir jeg blenda, kanskje har de ikke refleksvest.
SÅ nå kjører jeg ganske så rolig på de smaleste veiene på Frøya i mørkret
og håper jeg slipper å oppleve noe slikt hverken å bli kjørt på noen flere ganger eller kjøre på noen !
Oppskrift på lua finner du på Høbbyuglas blogg HER og reflekshjerte kjøpte jeg hos Marion R
Jeg har brukt garnet Misti og ca 110 gram forsvant.
Til slutt
Pass på du som går i mørkret
ta på deg flust med reflekser og lysobjekt og
Pass på du som kjører ,
det kan gå noen etter veien,
møter du noen sakk ned farten, blink og sving unna.
(bilde 2 er hentet fra HitraFrøya sin reportasje om ulykken)

4 kommentarer:

  1. For en ekkel opplevelse! Godt det gikk bra, det er nære på noen ganger. Og takk forvpåminnelsen!

    SvarSlett
  2. Huff, det var ikke noen kjekk opplevelse! Bra det ikke gikk verre, selv om det ikke er noe godt å bli så forslått.

    Veldig viktig det med refleks, der kan nok mange av oss bli flinkere. Og nå blir det jo tidlig mørkt om kvelden også. Takk for påminnelsen! Og god bedring!

    SvarSlett
  3. Bra det gikk godt, refleks er viktig ja ! Fin lue!

    SvarSlett
  4. Uff, det var nok en skremmende opplevelse ja! Så bra det gikk godt!! Refleks brukes hver dag her og :)

    SvarSlett