lørdag 25. februar 2017

På besøk hos The Knitting Woman, Arnhild og hjem med nesten 1 MIL garn...

 

Sist helg var jeg på "husmor"ferie på Averøya

og der på den lille øya bor The Knitting Woman, Arnhild Skatvedt.

 Jeg fikk boka hennes i julegave av min venninne Rigmor .

Jeg er så glad i den boka, den er  så mye mer enn ei strikkebok med oppskrifter
Boka har undertittel Medisin i hver maske
 og for meg og mange andre kan strikking akkurat opplevelse slik.
Enten om du har vært fysisk eller psykisk dårlig¨.
For meg er strikking der jeg får ned pulsen i travle perioder 
og der jeg kan kjenne på mestring etter tid med dårlig selvbilde.
Fra å ha et forhold til strikking som var sesongbetont,
gjerne på høsten og ofte på store prosjekt genser prosjekt som aldri ble ferdig ,
har jeg det siste 7 årene gledet meg å være en del av strikkeverden
sitt mangfoldet i strikkere, mønster, garn. og kommunikasjon via sosiale mediaer.
Arnhild har sin egen historie som hun beskriver i boka og som mange andre kan kjenne seg igjen i.
(bildet er lånt fra Tidens Krav sitt fotoarkv)
I tillegg til å få snakket med Arnhild
så har hun eget" showrom" med garn hun selger via sin nettbutikk.
Mange nydelige jordfarger .
Det som fristet mest var garnet fra danske Isager
Og med alt det nydelige garnet så er det rett i garnhimmelen for meg!
Lykkestråling over Brit!
Selv om "showrommet" hennes er lite har hun klart å gjøre det koselig med små detaljer
.Så dama har nok øye for mer en strikkedesign.
Akkurat en slik stol kunne også jeg tenkt meg i et hjørne i heimen min!
Og egentlig kunne jeg vel tenkt meg en egen strikkebutikk på gården
hvor jeg kunne sitte å strikke , organisere strikkekaffe, og selge garn.
Det hadde vært paradiset!
Det er også hærlig å ha ei venninne som har tålmodighet til å vente på meg 
Vi er over en time på besøk og kunne egentlig brukt lenger
hvis vi ikke hadde andre avtaler vi skulle rekke.
Slik får jeg tid til  å ta  garn, ta på strikketøy, snakket med designer
som også viser stor tålmodighet med skravlende kunde!
Og selvfølgelig ble det med garn hjem.
 Noen tar det piano i innkjøpet og kjøper garn til denne lille søte barnegenseren.
MENS jeg lar bankkortet virkelig få smelt seg
og kommer hjem med 8.9 km garn , altså nesten 1 MIL garn.
Jeg innrømmer det, jeg er EN GARNHAMSTER.
Det kan jo komme tider hvor jeg akkurat da skulle hatt dette garnet,
 jeg har planer for alt garnet, men mangler TID til at alt kan starte samtidig

Nå er jeg i gang med vennesjalet strikket med Spinni Tweed fra Isager.
Denne oppskriften kan en også få kjøpt som garnpakke fra nettbutikken hennes, her:
Men selvfølgelig anbefaler jeg deg å kjøpe boka
der du får historier og oppskrifter rundt Knitting woman.
Er du så heldig å bo i nærheten så sjekk facebook siden
hennes om hun har åpent showrom.
Turen anbefales og facebook siden er her: https://www.facebook.com/strikkedesignerarnhildskatvedt/?fref=ts
Lykke til videre Arnhild, jeg kommer plutselig tilbake!!
Og dette innlegget er ikke sponset på noe som helst  måte ,
bare et behov for å framsnakke ei fantastisk flott strikke designer

1 kommentar:

  1. Det må ha vært en drømmebutikk å komme til! Så mye lekkert garn, og så fine farger. Og en veldig hyggelig designerdame ser det ut til. Må sjekke ut nettbutikken hennes, selv om jeg egentlig har garninnkjøpsstopp. Men en kan jo se og drømme :)

    SvarSlett