torsdag 23. mars 2017

Mønsterleik votter til det vakraste menneske jag nånnsinn møtt

 Mønsterleik på votter er hentet fra februar mønsteret i Bittami sin strikkekalenderbok 2017.
Jeg har brukt til sammen 80 gram fra Rauma finull
og alle mulige rester fra Pt2 garn som nå brukes i mitt fargerike lappeteppe
 og garn fra div sokker strikket de siste månendene.
 Mange tråder å feste som kan sammenlignes litt med selve livet mitt akkurat nå,
 jeg holder på med samme saken, fester tanker,gjøre de ferdig og gå videre
 
 Jeg har strikket inn bordene som ble et bilde på selve livet på meg,
 noe går i zig zag, noe i ruter, noe i piler og noen i prikker .
Blå fargen står både for de blå triste følelser ,
en også for blå glade fargene i himmel og på sjø, sommer og klare høstdager!
 Maske på maske har de vokst fram etter Bittami sitt fine mønster
Nå er de gitt vekk til kjæresten min, han som er den viktigste i livet mitt,
han som står ved siden av meg på de lyse blå gode dagene og på de mørke blåblues dagene.
Han som tåler meg både på de Gode dagene og de Dårlige dagene.
I bryllupet vårt sang jeg Cajsa Stina Åkerström sin sang Av längtan til dej,
som sier alt som jeg føler når mitt hjerte fikk møte denne mannen.
Spesielt dette verset betyr veldig mye
Det finns ingen som lockat mitt hjärta så underbart
Med all din ömhet får du sorg och smärta att sakta försvinna
Alla skuggor, allt mörker som förr var så uppenbart
Det skingras och tillsammans ser vi ljuset som stiger med solens fart
Og heldige meg som har han ved min side akkurat nå,
sammen med han vil jeg helt sikkert snart se ljuset som stiger med solens fart .
Her kan den som vil få lytte til denne vakre sangen.

3 kommentarer:

  1. Ei fin historie og kjempefine votter!

    God helg fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Nydelig sang og fin blogg du har. Så fint at du skriver om de mørke stundene også,jeg har også vært skikkelig i kjelleren for mange år siden,men kjempet meg opp igjen��
    Gode ønsker for fremtiden til deg og dine

    SvarSlett