onsdag 26. april 2017

Medisin i hver en maske

 Jeg strikker og ja jeg strikker mye.
 I de siste månedene enda mer enn før.
Strikking er min beste medisin
 I dager da livet er heilt greit fungerer strikkingen som en hvile og medistiasjon.
Jeg får samlet tankene gjennom å følge bevegelsene av mine strikkepinner. 
De dagene som har vært flest av den siste tiden gir strikking
en mening, en mestring , en liten opptur når maskene strikkes og prosjektene blir ferdig.
Når hovedfokus i kropp og tanke er mørkt og trist
gir strikkingen min den lille positive tilbakemeldingen
 som jeg trenger for å komme meg litt videre.
Arnhild Skatvedt skriver så bra om dette i sin strikkebok Knitting Woman.
Og akkurat i morges brukte jeg noen runder på vennesjalet hun har designet.
 Jeg fikk til og med strikkeselskap av min lille gutt
 som holder på å lære å strikke på skolen og hadde tatt det med hjem for å vise meg.
Vi er husets morgenfugler og har god tid før skolen starter.
 Det ørtynne isager garnet gjør sjalet mitt lett og luftig.
Det tar tid , men det er et utmerket ventestrikk, tvstrikk, transportstrikk, korstrikk,
 JA passer å ta med overalt
. Det er også fint å tenke på at min venninde Marie strikker på akkurat det samme nå
og min bloggkollega på Frøya Tove arbeider med samme prosjektet.
 Og sikkert flere enn oss.
Rundt i hele Norge blir det små vennesjal til varme for seg selv eller andre venner.
Det er en fin tanke.
Jeg anbefaler alle å lese Tove sin blogg
 hun har nettopp et nydelig innlegg som hun kaller tankestrikk.
Du finner bloggen her:
http://tovemathisen.blogg.no/1493148417_tankestrikk.html
En annen optimistisk handling i dag er at jeg skal så disse
 6 pakkene med tagetes frø, fløyelsblomster.
Det er de mest perfekte hageblomstene for en sauebondekone.
 Sauene er ikke så glad i den Orange fargen,
mens bondekona elsker det Gule og Orange ,
så da må det bare bli perfekt!

3 kommentarer:

  1. Så godt å se at du i det minste kan kose deg med strikkingen! :-) Jeg spurte i en tidligere kommentar om du får behandling for lammelsen, da jeg leste at en lege uttalte at det var viktig med prednisolon for å bli fortere frisk. Han nevnte at alt for få leger "visste" det. Får du medisin?

    SvarSlett
    Svar
    1. Får medisin,ferdig med kur i morgen.Takk for omtanke Bjørg <3

      Slett
  2. Jeg skal nå "bry meg med alt" også... Men godt ment! Fortsatt god bedring :-)

    SvarSlett