torsdag 29. mars 2018

Påskeferie og påskefred

 Påske er absolutt min favoritt høgtid.
 Hos oss er det nemlig fri for forventninger i påska i forhold til jul
hvor de finnes i søkk og kav , eller søkk og KRAV kan vi kalle de.
 Kravene i jula er det ikke andre meg som egentlig lager.., 
og de kravene har jeg til og med skapt meg via generasjonstradisjoner.....
MEN påska, her finnes det INGEN.
Jeg pynter akkurat når jeg vil, om jeg ikke er ferdig til palmelørdag, ingen stress.
 I år kom siste kyllingene og påskeserviset på plass i går.
Nå kan de godt være framme helt til sommeren synes jeg.
 Høner, haner , kyllinger og gule gjenstander passer HELE våren!
Årets retro påskenytt er de fantastiske fine eggvarmerne.
Har dere sett noe så GØY.
Fant de på sist loppemarked og de bare måtte bli med hjem.
 I morges serverte jeg familien ROSA egg bare for de jeg hadde lyst.
Tips var å farge de med kakeglasurpynt, rød.
 Jeg hadde noe stivna gammelt i skapet som gjorde susen!
Fine rosa egg gjorde meg glad og faktisk tror jeg de trakk på smilebåndene familien også
som kom tuslende ned til frokost etter hvert som det passet dem:)
Blomstene er gule og oransje.
Hele huset mitt er akkurat nå farget i mine yndlingsfarger
 helt uten at jeg blir tatt for å sitte fast i 70 tallet!.
 Jeg elsker disse SOLGULEVARME fargene.
Det er VÅR og GODE TIDER i HELE FARGESPEKTERET!!
Mannen og hans to barn drog til båten Lisa
 og i dag ble en milepæl,
Endelig var alt reparert og klarert for heising og segling med STORSEGLET:
Ola har smilt rundt seg selv fra han kom hjem. 
Jeg blir glad når han blir så glad, så enkel er jeg.. 
Jeg var hjemme og passet på pinnekjøttet,
laget kake til bursdagsbarnet i huset.
Hele ettermiddagen mellom kokkeleringen har jeg fått sittet på verandaen
 og tatt i mot solskinn.med strikking mellom hendene. 
Jeg kjenner på at jeg ikke trenger NOE mer akkurat nå.
Tirsdag var jeg å så Maria Magdelena filmen,
dermed fikk jeg også medmeg  påsken budskap og sett god film alt på en gang.
Med ord fra filmen om ikke å bære hat i hjertet  ønsker jeg alle en
GOD og FREDFULL PÅSKE.
 Ikke still så store krav , lag små øyeblikk av glede,
og vi som bor på Frøya ut å nyte SOLA, VÅREN som har KOMMET
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar