torsdag 7. november 2019

Må din vei komme deg i møte

Må din vei komme deg i møte,
vinden alltid være bak din rygg,
solens lys leke på ditt kinn,
regnet falle vennlig mot din jord.
Og må Guds gode hånd
verne om deg til vi møtes igjen

 Akkurat dette verset og sangen er en av de nydeligste jeg vet om.
Man skulle synge det hver dag både for seg selv og til den en møter.
 Det passer inn uansett sted og årstid. 
Men nå i november trenger jeg den kanskje mer en andre måneder
 for å se skjønnheten i veien jeg går akkurat nå.
Når regnet slipper tak og vintersola for komme til
 er det jo en fryd å være i november.
Studere det siste røde rognebæret
og finne isskulptur av tang i fjæra. 
Jeg holder på å avslutte denne arbeidsdagen og er på vei til Strikkehelg på Hansgården.
Før og etter har jeg tid til å besøke bestevenninna mi Rigmor.
Dette blir ei helg å ta vare på i novemberminneboka!
Til alle dere lytt til Cathie Ryan tolkning av den May the road rise to meet you.
God helg !

3 kommentarer:

  1. Flott natur, på denne tida er det ekstra viktig å legge merke til de små tinga. Og takk for de vakre ordene, og link til sang. Jeg har ikke hørt den sunget før. Jeg har hørt denne velsignelsen i forbindelse med pilgrimsvandringer. Ha en riktig god strikkehelg!

    SvarSlett
  2. Nydelige bilder og flott musikk!
    Håper strikkehelga ble en fin opplevelse!

    Fortsatt gode novemberdager ønskes av Ingunn

    SvarSlett
  3. Så fine bilder. Må bare fortelle at jeg akkurat har funnet din strikkepodcast på youtube. Og det er jeg glad for - så utrolig flott podcast. Du gjør meg glad, inspirerer og sprer strikkeglede. Den beste podcasten jeg har sett!!! Tusen takk!!!! Velkommen til en fargeopplevelse på bloggen min - tror vi er like glade i farger :-) God julehøytid. Hilsen fra Lone

    SvarSlett