mandag 19. januar 2009

Raske strikke produkter fordi jeg er opptatt med Ravelry...

Jeg har blitt bitt av ravelry basillen og da bruker jeg sååååå mye tid på å bli inspirert fra de sidene at jeg ikke har tid til strikking. Hm det må være helt feil intensjon med ravelry.
Så isteden for alle de votter, sjal, sokker, luer, små artige ting og tang som finnes på ravelry har det denne gangen blitt basket hat etter modell fra hobbyugle.
http://hobbyugla.blogspot.com/2008/03/oppskrift-p-pskelue.html
Jeg har brukt topp tå garn.
Denne har stått på ønskeliste til min datter lenge så hun var veldig glad og fornøyd når hun fikk den ferdig montert i kveld:)


Det andre produktet er en ny iskrape etter oppskrift fra petronelle.Den skal bli en forsinket bursdagsgave til min stepappa i Romsdalen.
Oppskriften finner du her:http://petronellas.wordpress.com/2008/07/23/isskrapevotter-oppskrift/

Her brukte jeg viking colerado garn og en liten bit popcorn til startborden
Og nå skal jeg prøve å ha datafritt et par timer så jeg får strikket på noe litt mer krevende....
Til de som ennå ikke har oppdaget strikke mekka er adressen http://www.ravelry.com/
Advarsel: Du kan bli avhengig.......

2 kommentarer:

  1. Kjent fenomen det der ja! Det blir nesten ikke tid igjen til å strikke. Men her hadde du i alle fall fått ferdig to greie småprosjekter. :o)

    Måtte kikke på lammene dine, artig sauerase det der. Hvordan blir ullen?

    SvarSlett
  2. Hm, jeg blir mer og mer overbevisst om at jeg ikke skal inn på Ravelry, he-he. Når skal jeg strikke da?? Jeg kan uansett sitte i timevis å kikke på det som ellers finnes "der ute" av håndarbeid.

    SvarSlett