fredag 20. februar 2009

GARN OG PROSJEKT TIL LANDSKONKURANSE I MENGDE STRIKKING!!!

På hobbyboden er vi blitt utfordret via Erica til Regional Destash-konkurranse !!
Startskuddet går i dag kl.18.00 og jeg er litt stresset her jeg blogger i vei om hva jeg skalha med i prosjektet for jeg skulle allerede vært i gang med STRIKKING, forseint til starten lover ikke godt!!! Regional Destach går ut på at vi i de ulike stedsgruppene skal konkurere om å bruke 500 gram pr. deltager. Så vist vi i tromeng gruppe er 16 medlemmer må vi strikke til sammen 8000 gram på kortest mulig tid. Det kan være en måte f.eks å bli kvitt tykt garn på !! For hvor tykt garnet er eller hvor tykke pinnene er har ingen betydning.

Her er et av mine mange garnlagere, plassert i min ekslusive koffert som da er fylt av

minst 4ooo gram topp tå kjøpt på salg både på spar kjøp og min nærbutikk. Har hatt mange planer om hva jeg skal bruke garnet til , men ikke kommet igang, men NÅ kom ANLEDNINGEN.
Topp tå er passe tykt og lett å strikke med så grammene kan rase avgårde på pinnene!!


Her er første prosjekt målt opp som er DET en må prøve å få til , nemmelig 500 gram























Første prosjektet blir en genser strikket etter dette Topp tå mønsteret men med litt andre farger som dere ser plassert på vekta.



MEN jeg håper jeg rekker mer og da står februar lua for tur strikket i juvel, hvor mye som skal brukes er jeg litt usikker på , men regner med ca 100 gram.











Til slutt skal jeg sette i gang med kaillen sin genser som ca skal strikkes i dette møsnteret , men følger egentlig bare maskeantallet i opplegging og øking, tenker meg raglansfelling her også , og fargene blir div blåfarger, striper trur eg. Her er det hele 1200 gram topp tå garn lakt opp i mønsteret. Klarer jeg alt dette blir det tilsammen ca.1800 gram og DET må bli et bra bidrag til konkuransen!!! DA SETTER JEG I GANG!!!!

4 kommentarer:

  1. Flotte prosjekter du har planer om. Kan vel ikke akkurat ønske lykke til, siden jeg hører til en annen region, men jeg håper i hvert fall du får mye moro med konkurransen. God helg!

    SvarSlett
  2. Hei igjen!
    So stilig koffert du har til garnet. Litt av eit prosjekt du går i gang med, men eg må sei det høyrest noko stressande ut...eller?
    Ha ei fin (strikke-)helg!

    SvarSlett
  3. heia heia, dette blir gøy !
    Flotte prosjekter du har lagt opp til, jeg kjører tova votter og enkle luer på garn som går fort.
    Ha en fin strikkekveld !

    SvarSlett
  4. Det var jo mye deilig garn! Litt av noen prosjekter du har på gang:) Jeg blir litt matt når jeg ser strikkepinner. Hvorfor kan du lese inne hos meg i dag på det lille innlegget!
    Ha en flott helg!

    SvarSlett