onsdag 11. februar 2009

Villsauer i snø og en strikket vill sau

I de siste dagene har det kommet masse snø her uti havgapet. Villsauene er ute uansett vær, men det er jo ikke vanlig med lam så tidlig så vi må følge litt ekstra med. Men de små er like hardhauser som de voksne. De vokser og trives i lagHer ser dere B-gjengen som venter på at mamman snart er ferdig å spise.
Villsauene har flott fargerik ull, og når han blir stor kan dette bli en flott sauefell å ha i stolen sin:)

Mamman endelig ferdig med å spise og da er det min tur!!


Her har vi nok en av de skyldige faderen som har gjort sitt til at lammingen har startet 4 mnd for tidlig..... En flott kar:)


Siden jeg er saueier har jeg selvfølgelig en forkjærlighet for sauer, det er en av samleobjektene ved siden av engler:) Denne oppsrkiften fant jeg på ravelry .På ravelry har den blitt kalt Sheep in Sheep`s Clothing. Men det er ingen av mine 140 sauer som har klær på, derfor ikke denne heller. Jeg strikket den i Pt2 garn hvit, pinner 2,5. Den ble vel ikke helt som jeg ønsket, jeg innser jeg har litt igjen når det gjelder brodering... , men det er en liten sau til en sauesamling:)

13 kommentarer:

  1. Hei
    Jeg så du hadde vært innom Hanne, og leste på profilen din - og mye av det du liker, gjør også jeg.
    jeg er kollega med Hanne.

    Så flotte sauere dere har da!!

    Ja her inne i blogverden er vi en gjeng med hagegale personer, og følger du med på oss fremover nå, så vil du oppdage mange små og store lykker og små og store fadeser, vi prøver og lærer og feiler og får til fantastiske ting. Syns vi sjøl i alle fall!!
    Ha en fin dag blandt all ulla!
    tone

    SvarSlett
  2. Hei igjen!
    Om du går inn på hagebloggene våre og ser på blogarkivet, så kan du jo lese deg bakover eller forover - feks mai - august i fjor - om du trenger ideer mener jeg - hvis ikke er det bare å henge med utover nå
    tone

    SvarSlett
  3. Flotte sauer, både de ekte og den lille uekte:-)

    SvarSlett
  4. Hei
    So kjekt å sjå sauene hjå deg, er ikkje eit heilt ukjent fenomen med lam i mars, nei.
    Heldigvis ikkje so ofte, hjå oss er sauene innomhus til april/mai.
    Søt den vesle handlaga òg.

    SvarSlett
  5. Kule sauer du har, både inne og ute :)

    SvarSlett
  6. Så søte villsauene var, skikkelig pels har de også så de holder seg nok varme vil jeg tro. Og jammen var den søt den villsauen du hadde strikket, strikking har jeg liksom ikke konsentrert meg noe særlig på, nå er det bare hekling som står i hodet på meg.
    Ha en strålende dag!

    SvarSlett
  7. Fikk lyst til å klippe av litt ull for å teststrikke den ;) De så så gode og varme ut..... (Jeg fryser i dag). God helg!

    SvarSlett
  8. Tusen takk for besøket og hyggelig hilsen i bloggen min:) Så moro at du likte kjolene jeg har laget.
    Så kuul den vesle sauen din ble!

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  9. Så flotte villsauer! Takk for koselig kommentar i bloggen min, du har nok rett, jeg tror kjolen passer fint til damer i alle størrelser.

    SvarSlett
  10. Hei på du...innom med en helgeklem. Flott sau... sysler med tanken på å strikke en skapning jeg å...sauen shaun!

    SvarSlett
  11. Har du sett, så herlige de er der, i snøen og det hele... Litt av noen hardhauser, ja. Men hva skal de spise når den tiden kommer at de skal begynne med det? Men dere har kanskje ikke snø da... eller? Han væren ver spesielt flott da, og til forveksling lik en spælsau vær.

    Takk for awarden og for dine koselige hilsner i bloggen min. Jeg har skrevet en liten hilsen i det aktuelle innlegget også. God helg til deg der ute i havgapet.

    SvarSlett
  12. For noen vakre bilder av noen herlige dyr:-) Masse deilig ull på de dyrene ja! Ha en flott uke:-)

    SvarSlett