torsdag 3. mai 2012

Mat i en fart: Kyllingboller i karri

 Av og til må man bare ha mat som går litt kvikt å lage
 som f.eks disse kyllingbollene i karri.
Dette trenger du:
Ferdig stekte kyllingboller ca 600 gr
Spaghetti
 ( gjerne fullkorn- men denne gangen ble det x-tra spagettien som låg å skapet som ble brukt)
Karrisaus:
1 løk
1 ts karri
2 ss hvetemel
2 dl ferdig buljong
2 dl lettmelk
Slik gjør du:
Ha mel og karri i en kasserolle og rør inn melk og buljong.
Kok opp under omrøring.
 Tilsett finhakket løk og la sausen småkoke i 5.min
Ha kyllingbollene i sausen.
Kok bollene på svak varme under lokk i ca 10.minutter til de er gjennomkokte.
 Rør forsiktig i sausen, så ikke bollene ødelegges.
Server kyllingbollene med fullkornpasta og salat til.
1 porsjon ca 150 gr kyllingboller + 100 gr spaghetti = 410 kalorier.
Kanskje dette kan bli et greitt alternativ til kjøttdeig og spaghetti?:)

3 kommentarer:

  1. Mmmm så deilig og enkelt. Må prøves.
    Jeg har bakt brød to ganger på en uke. Er jeg ikke flink???
    Ellen :)

    SvarSlett
  2. Ååh! Dette så utrolig godt ut :) Eg elsker karrisauser. Namnam! God helg :)

    SvarSlett
  3. Nam! Dette såg godt ut!
    Kanskje noko eg må prøve:) Ha ei fin helg!!!

    SvarSlett