mandag 22. april 2013

Pippisokker!

 Et par glade sokker ala Pippi må gjør susen i selvtillit  
og fremmer sikkert morsomme aktiviteter! 
Sokkene er etter mønster fra Frk.Badegakk og kalles enkle sokker. 
( Og enkle var de å strikke:))
Det fine var at de passet til garntyper som Fabel/Drops og Frøyagarn/Viking
 som jeg hadde et nøste av hver.
 Altså et flott garnslankeprosjekt der 82 gram forsvant!
Selv om de var enkle å strikke lærte jeg meg noe nytt via tåfellingen på sokkene, 
GRAFTING. 
Det står forsåvidt godt beskrevet i oppskriften
, men å se det gjort på youtube er bra for slike konkretoperasjonelle mennesker som meg! 
Oppskriften på sokkene finner dere HER 
(og var månedens sokkeforslag i hobbyforumet uformelt.)
så da er det bare å finne fram egnet garn,
 å strikke et par glade vårsokker
 for deg eller meg eller en venn!

4 kommentarer:

  1. Kjempefine og søte sokker :)

    SvarSlett
  2. Superfine sokker.
    Jeg skulle inderlig ha drevet med litt håndarbeid jeg også men akkurat nå består hodet av snørr og bihuler alene.
    Skjønne sykkelprinsen under her. Grattis Sigurd!
    Ellen :)

    SvarSlett