søndag 24. september 2017

Klart jeg vil være med på strikkedugnad, er du??

 Fredag fant jeg disse hærlige Orange garnnøstene på Europris
og ble inspirert i å være med på Kirkens bymisjon sin strikkedugnad,
 #oransjeskjerf!
 1. november skal  kirkens bymisjon fargelegge Norge med hjemmestrikkede, oransje skjerf.
Skjerfene er Kirkens Bymisjons symbol på et varmere samfunn. 
De ønsker å spre varme og glede i en førjulstid som oppleves ekstra tung for mange.
 I Trondheim har de en visjon om å henge skjerfene rundt selveste Olav Tryggvason!
Innleveringsfristen i Trondheim er 16 okt . Lever enten til Munkegata 4,
eller pr post: PB 129 Sentrum, 7400 Trondheim.
Sjekk ut på din nærmeste kirkens bymisjon
så finner du sikkert informasjon om leveringstid og adresse!
Ved å kjøpe nøstene fra House of yarn
 er jeg med på å støtte 5 kr pr nøste direkte til Kirkens bymisjon.
Du kan selvfølgelig også bruke annet Orange garn f.eks fra Freestyle .
Oppskriften er super enkel.
Legg opp 30 masker på pinner nr 6
 og strikke rett fram og tilbake i rillestrikk!!
De har også utarbeidet mer avanserte oppskrifter
for de som liker  strikkeutfordringer.
Ved å ha garnet i min bærbar strikkepose designet av Kate S Fredriksen
kan jeg strikke når som helst og hvor som helst.
 Et skjerf vil bli ferdig på null comma nix.
Hiv deg på du også!!
Jeg skal til Trondheim fra 12 okt til 15 okt
og kan ta med meg skjerf fra Frøya/Hitra hvis de levers til meg innen 11 okt!!!
( bilde nr2 og 3 er lånt fra kirkens bymisjon sine facebook sider)

1 kommentar:

  1. Vakker aksjon, ja vi trenger mer varme og kjærlighet på jorden.
    Masse glede med strikke skal du ha...

    SvarSlett