lørdag 30. september 2017

La oss gå for litt Halloween og strikkedugnad!

Vi er på strake vegen inn i oktober måneden,
en måned hvor kveldene blir enda mørkere og fargene gradvis vil forsvinne
 inn i november gråe tussemørkemåneden.
Da er det enda gått noen fant opp halloween og spredte den med knall Orange farger!!!
Jeg trenger slike farger nå i mørketida
og har også bruk for litt galskap som halloween kan bringe med seg
Vurdere sterkt å gå med katteører helt til JUL!
Nå er jeg vel ikke akkurat så glad i alle de andre Halloween effekter
og handelsstandens kjør mot oss forbrukere.
MEN litt skrekk og gru ,
å kle seg ut, skummel musikk og enkel galskap det LIKER jeg.
 Om ikke katteører så blir denne lua et fast innslag på hodet.
Den har navnet Sockhead Slouch hat.
Altså lue strikket av sokkegarn!
 Det rene Orange kjøpt i New York og det stripa kjøpt av Kate S Fredriksen
 som faktisk kalles Halloween garn!
 Garnet er rester  fra Løvlisjalet
og for en gang skyld har jeg skjerf og lue som MATCHER!!!
 50 gram gikk til denne lua som er et gratis mønster på Ravelry Her:
http://www.ravelry.com/patterns/library/sockhead-slouch-hat
Og jammen ble ikke det første skjerfet til Kirkens bymisjon strikkedugnad
#oransjeskjerf også ferdig rett før oktober måneden.
 SIDEN det enda er 16 dager til innleveringsfristen så jeg rekker å strikke minst et til!
En av de morsomme tilbake meldingene jeg fikk etter jeg utfordret mine strikkevenner
i å bli med på denne strikkedugnaden
var at helse og sosial linja på vår videregående allerede var godt i gang
å strikke hver sine Oransjeskjerf til Kirkens bymisjon.
 HURRA for DEM!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar