søndag 1. oktober 2017

Hundepassestrømpestrikking!

Lille Toya skal jo ut å leke både titt og ofte.
Vi må stille opp som hundepasser slik at hun holder seg hjemme,
ikke tar høne,gås og and, eller prøve å unngå at hun spiser dritt fra andre dyr og henne selv.
Da må mor ha IKKE tenke strikketøy med seg ut på tunet!
Disse strømpene er strikket med 77 gram Arne&Carlos Regia garn,
noe som har vært en utmerket hundepassestrikk!
Når man da velger helt vanlig ordinert mønster går det lett som lek,
samtidig så er det motiverende å se fine mønsterborder vokse fram!
Under uteleken stiller også Tante Tinka opp som ekstra assistent.
 Det går veldig mye i sisten og gjemsel fortiden.
Utrolig gøy synes lille Toya!!
Vi er mest overasket over at Tante Tinka viser så stor tålmodighet med den lille frøkenen.
Vi frykta litt hun ville bokstavelig talt "spise" opp lille valpen,
istedenfor har hun overrasket oss med mye mer EMPATISK oppførsel
enn vi trodde var mulig for Tinka dama!
Jeg har utstyrt meg godt for høsten hundepassestrikking.
Det kan fort bli fire par strømper til sammen før JUL
i alle regnbuens Arne&Carlos farger.

3 kommentarer:

  1. Artige sokker :) Har glemt hvor morsomt det kan være å strikke med selv-mønstrende- garn ;)
    Ha en fin første oktoberuke :)

    SvarSlett
  2. Jeg har strikket flere par lester med Arne og Calos sine nøster. Godt garn å strikke med og flotte sokker blir det også 😊
    Det er kjekt å følge bloggen din 😊 Jeg er utflytta sulværing. Bosatt på Askøy utenfor Bergen.
    Artig å se bilder fra vakre Frøya og øyene rundt 👌🏻 Sammen med alt det nydelige håndarbeidet du blogger om så må jeg bare si at bloggen din er en av mine favorittblogger 😍

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Hege for hyggelig tilbakemelding <3

      Slett