lørdag 28. oktober 2017

Kosemosehals av Restegarnfesten!

 Av Alpakka Maya fra Viking og Delight fra Drops 
ble det en ordentlig kosemose hals.
 Passer bra med denne nå som høsten for fult har tatt plass på Frøya!
 I går var Ospa vår full av vakre Orange blad,
 i løpet nattkulingen datt nesten alle av og kan nå brukes til  blad akrobati  
 Skulle det bli for vindfull kan jo halsen trekkes over hode.
Eller trekkes godt opp mot ansikt
 Hele alpakka Maya nøstet forsvant som var fra gavelageret,
deilight garnet hadde ligget i en garns skoffa mi minst i 5 år,
og nå er det kun en rest på 5 gram som jeg faktisk tror holder til en rute på teppe mitt!
Valgte å bruke dobbeltråd for å få halsen litt mer fast, det funka.
Halsen ble fantastisk myk og deilig.
Ikke brukt noe spesiell oppskrift, kun rett og vrange masker, Jeg valgte tre rette og to vrange.
Jeg er storfornøyd med starten på denne restefesten min!
Neste utfordring er dette merkelig Viking flower garnet, full av merkelige knuter.
Tror garnet er spesial laget til å lage skjerf, men da trenger man tre nøster, jeg har et....
Derfor blir det ikke skjerf.
MEN jeg har en plan sammen med et nøste Lima fra Drops.
VENT å SE :)

1 kommentar:

  1. Den ser skikkelig deilig ut, og lua du starta med var også veldig fin.
    Jeg har sett begge episodene av podcasten din, og har bare lyst til å si at den var veldig fin. Jeg håper dere fortsetter med prosjektet. Jeg har ikke erfaring med det kameraet dere bruker, men tror kanskje også at det bare handler om at dere må ha det litt lysere når dere filmer. Dere får prøve dere fram. :)

    SvarSlett