fredag 27. oktober 2017

Forspillet til restefesten

 Alle gode fester starter med et forspill.
Slik ble det også med denne garngavefesten  som jeg hadde et innlegg om i går.
 Det var rett og slett slik denne ideen med endelig å ta fatt på denne garnutfordringen
 jeg fikk i 50 års gave kom i gang.
Jeg har som sagt ligget syk og svak i seng og stol denne uka.
 Og jeg maktet absolutt ikke noe avansert strikkerier,
men noen omganger rettstrikk på rundpinne funka.
 Dermed la jeg opp til denne lua som har stått på to do lista noen år.
 Nemlig  Fwss lua- en skamløs kopi av Pia Elise også kjent som FrkSnupp på instagram.
Og på jakt etter garn kom jeg på denne korgen med de 40 ulike nøstene
og tenkte at dette var sikkert et utmerket prosjekt for å bruke et nøste fra denne haugen.
Oppskriften ligger gratis på Ravelry her:
 Det gikk med 40 gram Inca fra Rauma garn.
En Lett og Myk lue .
Et utmerket forspill produkt ,
 og et av nøstene er nå blitt til en liten rest som skal brukes på mitt cozy blanket.
Jeg startet opp i går med et MEGET fargerikt prosjekt av Neon farger online garn,
veldig snart ferdig
 og det prosjektet skal følges opp med dette fluffy Alpakka Maya og et nøste Drops Delight
 jeg har i den store en nøsteskoffa mi!!
Fint å få bukt med noen av de nøstene også!!!
Her er det bare å følge med framover, det skal virkelig produseres i restefesten!

1 kommentar:

  1. Gleder meg til å se hva du tryller fram på restefesten :-) Du er så flink!

    SvarSlett