tirsdag 9. januar 2018

Rosa dag og god start på uke 2

Å våkne til en slik januar morgen gjør ekstra godt for frossen sjel.
Å se hele himmelen farget rosa av vintersola
som er i ferd med å stå  opp og månen er i ferd med å gå ned
gjør jo at man tenker det er slett ikke så verst i januar heller!
 Innendørs har en stor bukett tulipaner fått pynte kjøkkenbordet.
De like rosa som dagens soloppgang
Søndagen derimot hadde Cora stormen fått blåst litt over øya.
Vinden sin mest plagsomme side var at den var kald og ikke at den gjorde så store skader.
Men det var ikke dagen får å bruke bakdøra i kirka denne dagen!
Ute kaldt,
 innendørs varmt fra kirkelysene og juletreet
 som gjorde nytten på denne sesongen siste juletrefest.
Denne uka har jeg også kommet i gang med de gode matvanen igjen.
 Gårsdagens middag var Tomatisert risotto med pølser.
Jeg synes den var perfekt,
mens lillegutt Sigurd synes det var uhyre sterk.
og kanskje kunne en klart seg med en halv chilli isteden for en.
Oppskriften finner dere her:
I dag fikk fine nye julemumiekoppen min luftet seg
mens jeg såg på vakre himmel,
koppen har jo akkurat samme farge som himmelen på Frøya i dag.
Perfekt kopp for en perfekt god dag!

3 kommentarer:

  1. Herlige bilder - til å bli i godt humør av :-) Jeg er spent på om jeg skal få se sola i dag, noen uker siden sist.
    Pludrehanneklem

    SvarSlett
  2. Så vakre omgivelser du har der du bor. Vi venter vel alle på våren nå og tulipanene minner iallfall meg på at den er her snart. I dag har vi en fantastisk blå og klar himmel her. Det nyter jeg for det oppleves av og til som om det alltid regner her i Haugesund.
    Ønsker deg en flott helg og mange fine soloppganger framover :)
    Hilsen fra Anette

    SvarSlett
  3. Nydelige bilder du viser frem.

    SvarSlett