onsdag 3. januar 2018

Solhilsen, catching the sunshine

Var ute å lufta hode og kropp i ettermiddag .
Rakk da akkurat å fange solen på vei ned.
Solnedgang er like vakkert vinter som sommer.
Sol gjør meg alltid i godt humør.
Og tror dere ikke at jeg fant et godt visdom ord om det også!!! 
VINTERSOL
Klimatisk stemning
Hvis jeg skulle være
et klimatisk fænomen,
så valgte jeg mig vintersolen,
lav og bleg og sen.
Sommersolen smiler bredt –
og hvem bemærker dén!
Men når man er en vintersol,
så smiler folk igen.

Fra Gruk I. Et utvalg (1991) av Piet Hein.
Akkurat sånn er det, av vintersolen så smiler vi alle sammen igjen !!

Ble nesten så inspirert der oppi bakken at jeg vurderte å gjøre en yoga solhilsen,
men frykten for å blir sittende fast i en av stillingene gjorde at jeg droppet det denne dagen.
MEN jammen det skal jeg begynne å tøye og bøye meg litt,
 til våren kommer så er kanskje kroppen kommet litt mer på plass
 til en ordentlig solhilsen både inne og ute!
Lenge etter solen har gått ned så lager
 den fargespill på himmelen som en ekstra farvel.
Sol altså, det er så bra.
Sola er god , sola er toppen,
sola som skinner og bruner på kroppen,
solen som skinner hver morgen og kveld ,
 solen på Frøya er best synes jeg!!
Det er bare å ta med seg solenergien
for i morgen er første dag på jobb igjen!

1 kommentar:

  1. Digger Piet Hein. Akkurat denne har jeg aldri hørt/lest før, men som vanlig: SÅ tatt på kornet.
    Godt nytt år til deg!
    Pludrehanneklem

    SvarSlett