onsdag 26. september 2018

Bibliotekarens uke anbefaling : Olaug Nilssen, Tung tids tale

Stopp opp og ta deg tid til denne boka, en liten bok med utrolig sterkt innhold.
Skrevet av Olaug Nilssen og er en personlig historie om å være foreldre til et autistisk barn.
Boken handler om kampen for at barnet skal bli sett som den han er ,
og får den støtten han og familien har behov for.
Jeg mener denne boka burde være obligatorisk lesing for alle som jobber innen
hjelpeapparatet, helsesøster, barnevern, ppt, barnehage, skole, NAV, leger,
Sykehjem, sykesøstre, hjelpemiddelsentralen,.
Yepp ALLE og ENHVER.
Når hun beskriver "runddansen" med hjelpeapparatet
kjenner jeg så sterkt  på hennes håpløshet og frustrasjon.
Man får lyst til å skrike ut på hennes vegne og alle andre som også opplever dette .
Jeg kjenner også på min egen utilstrekkelighet og erfaringer
fra mine tidligere stillinger i hjelpeapparatet
og ikke minst som mamma selv til et barn som plutselig trengte mere hjelp enn vanlig.
Bokens tekst er skrevet i høyt tempo, ofte korte kapitler og setninger.
 Hun skildrer frustrasjonen, sorgen, men også gleden over å ha et barn som er annerledes.
Det gjør ofte vondt å lese, men er også rørende og i blant humoristisk. 
Ta deg TID til denne lille sterke boken. 
Vi har den på Frøya Bibliotek !!
 Boka kom tilbake i dag etter å vært en runde på fjernlån i Norges land!
Fjernlån er helt genialt ordning vi har når en ikke akkurat har boka en vil ha på biblioteket.
Vi har åpent
Tirsdag 10-17, Onsdag, 10-15, Torsdag 12-17, Fredag 10-15 og Lørdag 11-14.
BRUK BIBLIOTEKET DITT,
der finner du boka for deg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar