søndag 30. september 2018

Minipetini

 Genialt enkelt hærlig sokkemønsteret designet av Ellen Haugen Bergsrønning ,
kjent fra garnbutikken Fortuna og podcast med samme navn.
 I disse sokkene har hun laget en gradering av et mininøste ( restenøste)
på ca 20 gram og kombinert med et vanlig sokkegarn.
Jeg brukte den lille resten jeg hadde igjen fra mitt snowmelt sjal av Helen Stewart
og et nydelig farga sukkertøy hespe av Garnkista , kjent som Lill C. Schei. 
 Garnmengden til mine sokker ble litt mer enn angitt sidene jeg nok har lenger fot enn Ellen,
75 gram forsvant, mens hun antydet 70.
Disse sokkene er en del av Garnbutikken Fortunas 12i18 sokkesammstrikk gjennom dette året.
 Jeg har til nå kommet meg gjennom 6, mangler mai, juli og august.
Håper å komme å meg gjennom alle fram til jul,
det hadde såframt vært første gang jeg har klart å gjennomføre et års samstrikkprosjekt!
 Putin pusen kommer alltid lurende med når vi har fotoshot.
En liten kameralinselus den katta der altså!
Oppskriften finner du på ravelry akkurat her:
Enkle Vanilla sokker som er gøy å strikke med denne farge graderingen.
Passer utmerket til mine fine Gudrun Sjøden sko gjør de også!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar