lørdag 29. september 2018

Tilsammen sjalet


Tilsammen sjalet er Pia Kammeborn sitt første sjal mønster. 
 Og her er mitt ferdig en hel uke før jeg vi møtes på Orkanger neste helg. 
I hennes forord om selve mønsteret skriver hun 
"at dette sjalet handler om at vi er sterke sammen, og får være svake sammen, 
Livet handler om både og. 
Det handler om vennskap og kjærlighet og at vi kan bære hverandre."

 Det er så vakkert tenkt og vakkert skrevet. 
Bare på grunn av dette hadde jeg lyst å strikke hennes sjal. 
Det fine er at når vi treffes på Orkanger neste helg er det ikke bare jeg som har dette sjalet,
 Pia selv har det selvsagt, 
men også  flere av mine strikke Internettvenner som har deltatt 
på min Kammebornia sammstrikk på ravlery har strikket dette
 og som jeg håper vil bære det under hennes foredrag. 
Akkurat så fint som Pia`s tanker er om strikking 
møtes vi sammen i våres tilsammen sjal. 
Dette er en av de tingene som er med på å forhøye strikkingen til noe  mer, 
dette fellesskapet vi strikkere  har når vi møtes 
direkte eller via den store nettveven.
 Jeg prøvde på fotoshoot ut idag, 
men været var kun i opphold sånn ca 1 min...
 Det var bedre å tusle inn. 
Fyre i ovnen og fortsette strikking på nye prosjekter. 
Tilsammen sjalet mitt er strikket i nydelige myke Telespinn garnet Mari.
 Et 2 -tråds kidmohair som er spunnet av mohair fra de to første klippene fra geitekillingen. 
Fargen er i dypeste fineste lilla,
 og kommer best fram på det første bildet i dette innlegget.
 Jeg brukte ca 200 gram på mitt sjal. 
 Oppskriften finner dere her:
 https://www.ravelry.com/patterns/library/together-2
Det er lett å strikke, 
du får også prøvd deg på "popcorn" strikking og lage fin icord på enden av sjalet. 
Inne bra i dag for ut  gjennom mitt kjøkkenvinduet er det GRÅTT 
, fylt med stormkast og regnbyer.
 Jeg lengter litt til en  fin høstdag fylt med høstsol og fine farger!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar