lørdag 8. desember 2018

To fantastiske Frøya kunstner damer, Brynhild og Astri!!!

Jeg kjenner to hærlige damer her på Frøya,
 den ene er Brynhild Vavik Frøyas fargerike kreative keramiker
og Astri Reppe Frøyas kunstner som utrykker både nydelig og sterkt personer
og dyr fra vårt område i sine maleri,
 hun er også tekstilkunster, dekorkunster og til og med ull jobber hun med.
I år har damene juleutsalg sammen i Brynhild keramikk verksted.
 Og jeg bare MÅTTE ha en av disse englene som er helt nye utviklete produkt av Brynhild.
For noen fantastiske Engleskapninger.
 Hva med å pynte Sikagrana med nydelig tova julestjerner av Astri.
 Så dekorativt!
 Brynhild har laga både fargerike blåtona engler og disse hvite fra Himlenes eget englekor.
Her kommer de marsjerende ned i kransen av kongler
i et Ære være Gud opprop, det er jeg helt sikker på!
 Her er litt av Astri produkter,
hun jobber med stor utstilling til sommeren,
 men litt har hun å velge i for oss som kan tenke å kjøpe julegaver fra henne.
Kalenderen anbefales sterkt.
 Du kan få tak i kopper og fat, blomster og hjerter.
Noe for en hver smak.
 Og jeg som er villsaueier bør jo ha en slik kopp!
 Damene pakker inn , server deg kaffe
og ikke minst mange gode samtaler og historier!
 Er du heldig kan du kjøpe dette nydelige fatet
 som er lett som en plett.
Og sikkert er et englefat!
 Som disse små spiser de deiligste retter av!
 Innimellom alle englene står det jammen med en stolt storskarv
 å skuer utover flokken som en stolt majestet.
Tusen takk for titten og handelen Brynhild og Astri.
Jeg er så glad for at dere formidler kunst på høgt nivå for oss på Frøya.
Bor du i nærheten ta deg en tur i morgen fra 12 -16 eller neste helg til samme tider.
Astri har egen nettsted som en kan bestille bilder fra her: https://www.kystkunst.no/prosjekter/
Og for dere som følger min desembervlog dag for dag,
så finner dere episode 7 des her:
I dag kan dere vinne fine strikkerealterte saker
samt høre om en av mine julsangfavoritter
Jeg er så glad hver julekveld.
Ha en fin desemberdag alle sammen!
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar