onsdag 27. februar 2019

Småstrikkdryss og litt hekling!

 Det har blitt masse småstrikk innimellom et litt stort prosjekt .
Jeg trenger det for å kjenne at jeg blir ferdig med noe
når jeg må bruke alle tålmodighetsgenene mine for å få ferdig et stort!
Først ut er denne lille Sheep balls av Dona Carruth strikket av 8 små gram av bomullsrester.
Lille øre synes det var spennende å hilse på et lite portrett av en sauevenn!
 De siste dagene har det stormet rundt hushjørnene, d
a har det hjulpet på humøret å strikke seg en regnbue klut
designet av Bittami i soloppgang farger!
 Garnet fikk jeg i min bytteadvendtskalender av @strikketausa,
5 bittesmå bomullsnøster på 10 gram hvor 44 gram forsvant.
 Jeg har gitt meg selv mange 12 i 19 strikkeutfordringer dette året.
En av dem er å finne en oppskrift i måneden fra alle mine juleblader.
53 blader i alt!
 Denne måneden ble det snøkrystaller fra Familiens juleblad 2011,
 og se hun har HEKLET.
 Det er ikke dagligdags ferdigheter hos meg.
 Nå er det ikke akkurat snøkrystaller men like mye vårblomster det har blitt
som allerede henger som pynt på greiner i vinduskarmen.
Garnet er 32 gram rester av Lerke.
 Av de siste rester av samme Lerke
 ble det til et lite bokmerke på hele 4 gram!
Til slutt , ny 12 i 19 utfordring, dukkeklær.
Februar ble det en liten Willums selebukse av Petiteknit.
Utrolig gøy å strikke fra Petiteknit sitt dukkehefte som er små minimønster
av alle hennes populære voksne og barnemodeller.
 Garnet er igjen fra min advendtbyttevenninde @strikketausa ,
45 gram Linde fra House of yarn.
Det store prosjektet er også blitt ferdig ,
det ligger å godgjør seg på badet for å bli en flott genser til Ola!

3 kommentarer:

  1. Så mye smått, flott og fint i herlige farger 🐣🐤🐥

    SvarSlett
  2. Så morsom utfordring. Den skal jeg ha i bakhodet når jeg er ferdig med påskestrikket mitt :)

    SvarSlett
  3. Du strikker, og nå hekler, så mye fint! :-)
    Men hva har skjedd med øret til Lille Øre?

    SvarSlett