fredag 15. februar 2019

Strømper 1 -2-3

 Når man har satt seg som mål å strikke 12 par sokker både til seg selv
 og kaillen i løpet av 2019 er det bare å la strømpepinnene løpe avgårde slik at man når målet!
Første paret mitt var jo restegarnsokkene
og nå er jeg ferdig med Coffe talk av Tracie Miller.
 Disse var januar sokkene i samstrikk hos Garnbutikken Fortuna
 som legger ut et nytt sokkemønster hver måned.
Jeg brukte et fint isblått håndfarga garn som jeg dessverre ikke vet helt hvem har laget
og en rest av arwetta, til sammen 88 gram.
Noe som resulterte i ganske store Vanilla sokker!
 Jeg har planer om at Ola også skal få 12 par til jul i år.
Første par til han er  raggsokker fra Viking Raggarn ,
brukte hele nøstet på 150 gram,
grunnen var at ankelen ble litt lenger enn planlagt.
Siste par ut er en UFO fra nov 2018.
Jeg har som mål å fått gjort ferdig alle prosjekter som ligger i div prosjektposer
NÅ i starten av året slik at de ikke blir liggende uferdig i flere år.
Dette er Chestnoust Roasting av Nordic Stitches fra henne julesokkesamling.
Jeg brukte 75 gram av et håndfarget garn fra svenske Limmo design.
Disse sokkene er også som de første en variant av enkle sokker med litt strukturmønster,
 her er det tre "jukse" fletter som er prikken over i når det gjelder mønsteret.
Nå er det bare å finne
nytt mønster , nytt garn og å spisse pinnene slik at nye strømper blir ferdig !!

1 kommentar:

  1. Så flotte, ullsokker får vi aldri nok av. Ha en fin dag.

    SvarSlett