torsdag 10. juni 2010

Enkle knep for sunnere hverdag

Jeg har latt meg inspirere.
Det gjør jeg stadig vekk.
Nå er var det Kari Jaquesson`s bok: Ketsjup er ålreit.
Her var det mange gode forslag for sunne tips for familier
med barn og unge i alle aldrere.
Sånn som hos meg:)
Nå har jeg plutselig mye tid og da liker jeg å kunne finne på noe nytt
Og som årets internett slanker er jeg jo SELVSAGT
hyper bevist på sunne matvarer:)!!
Min endring går denne uka på å prøve ut
Kari`s tre retters tips til middag.
Og gjett om det slår ann.
Til forett har vi laget et stort fat med knaske grønsaker,
Andre tips vi skal prøve ut er en liten suppe eller salat.
En annen erfaring jeg har gjort er at lille prinsen
ermye mer glad i grønsaker enn kjøtt/fisk vi har til hovedretten.
Han lesser på knaskegrønsakene på hele talerken og nyter det.
Etter tre dager kommer mellomstemann og
sier vi skal ha sånn forrett i dag også , JA ?
Konklusjon: SUKSESS
Men det er klart den største suksessen er
DESERT hver DAG.
Det er ingen problem, tenk enkelt.
Skjær opp et halv eple i biter ha litt vaniljesaus
og vips det er desser.
De andre dagene har vi hatt Heistad gele med en jorbær og litt vaniljesaus
en dag lett vanilje is fra Diplom ( anbefales varm)
En slik tre retters middag overstiger ikke kaloriere,
det gjør godt for kroppen og
familien tjo og hei blir glad og fornøyd.

Etter mat
TRIM
Trampolinehopping forbrenner kaloriene i en fei

Hopp og sprett


Stupe hodekråke


HA EN SUNN OG HÆRLIG UKA DA DERE!!

4 kommentarer:

  1. Den boken høres ut som en god investering .. Har en tildens til å gå til hyllen for kokebøker og se meg litt blind .. Er så utrulig mye og vanskelig å vite hva som er bra og hva som ikke er ...

    SvarSlett
  2. Gode tips det her.
    Deserten fjerner kansjkje søtsuget som kommer snikende likke etter middag....

    SvarSlett
  3. Her har det jammen skjedd mye siden sist jeg var innom:-) Årets internettslanker - jeg er råimponert:-) Og operasjon, du er ikke snau. Tror du må være den tøffeste jeg "kjenner" her i blogglandia.
    Jeg er ihuga Harry Hole-fan, og har slukt alle bøkene av Nesbø. Nesten synd det går så lang tid mellom hver. Snømannen og Panserhjerte var "ekkelt" nervepirrende, kunne nesten ikke ta pause i dem, nei...
    Ha ei flott helg, og klem fra meg!

    SvarSlett
  4. Hmmm, den boken hørtes ut som noe jeg skal satse på :)

    SvarSlett