mandag 21. juni 2010

Kalla den änglamarken eller himlajorden

Etter inspirasjon og oppfordring fra GundaM sin blogg om å plukke "en vill en" i anledning villblomsternes dag ,gikk lille prinsen og jeg ut i vår egen forvokste hage på villblomstjakt.

Lille prinsen og mamma`n har bestemt at i år skal
vi konsentrere oss om villblomsten
siden hagen i 2010
kommer til å bli som
den hemmelighets fulle hagen før den ble oppfaget..
Alle de ville blomster vi finner
skal få pynte opp i huset vårt i mammaen
mange små, rare vaser hun har funnet på loppemarked.
Innimellom vasene bør det komme
en liten alv eller en forvilla juleengel for å lage god steming.
Her er lille prinsen i natt og dag eller stemorsblomsterhavet
vi har oppå blåsefjellet vårt.
Stemorsblomsten har vi funnet ut er en nyttig liten urteblomst.
Bekkeblomsten skapte fin balansekunst
for å fange den inn.
Bekkenblomsten er giftig
og vi skal ungå å prøvesmake på den.
Nå gleder vi oss til sommeren 2010
som skal stå i villblomsterjaktenstegn!
Og jeg sender min oppfordring videre
selv om det ikke villblomstensdag :
gå ut å plukk en vill
i vår änglamark eller himlajorden om du vil
jorden vi ärvde og lunden den gröna,
vildrososr og blåklockor och lindblommor och kamomill
låt dem få leva , de er jo så sköna

4 kommentarer:

  1. Ikke noe er så bedårende som barn som plukker markblomster! Og det stemorsteppet minner meg så om Hemnskjela, - der vokser det også slike mengder med stemor. Vakkert!! Vi er heldige som kan gå og plukke noe så nydelig omtrent rett utafor stuedøra vår. :)
    Ha en frodig mandag. :)

    SvarSlett
  2. Det skal jeg jammen gjøre, ja:-) Kommer nok til en änglamark i morgen kveld, når jeg har fått flyttet til Nord-Norge, og skal da gå ut og plukke inn en bukett villblomster. For å feire nyhus og at jeg endelig har kommet hjem:-)
    Ha ei super uke!

    SvarSlett
  3. et nydeig villblomsterinnlegg etter min smak ;))) Og sjekk den enga med stemor der, da kan det være det samme om det blåser litt på toppan !

    idag har ejg kjørt en skogsbilvei og plukket villblomster, masse masse humle de er veldig unnseelige men vakre likevel.

    ha ei fin uke videre der ute ;)

    SvarSlett
  4. Hei :)

    oii så mange fine blomster... koser seg minstegutten ser jeg.

    Håper ellers det går bra med deg...

    Ha en fin santhansfeiring :):)

    Klem

    SvarSlett