torsdag 28. juni 2012

Sommerkluter

 Etter over 1 mnd strikkepause har jeg endelig fått strikkepinnene i gang igjen
. I sommervarmen har det vært godt å strikke kluter med Paris bomullsgarn som
sommeroppvarming mot større sommerprosjekt.
 200 gram er forsvunnet fra lageret.
Mønsteret er det gamle orginale med 1 omg. rett og neste omg. 1 rett 1vrang.
Det morsomme nye for meg var å strikke med striper med det mønsteret.
Merkelig dette med striper ,
 produktet ser ut til å vokse mye mer enn ensfarget strikk.
Dermed har vi gjort klart for grundig sommervask av heimen,
 men ikkje i dag ...
 i morgon kanskje....

6 kommentarer:

  1. Så nydelige de klutene var, kjempefine farger!!
    - ser det er mange som strikke kluter, men hvordan er de å bruke?

    Jorunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg liker de kjempe godt, viktig for meg er at de tåler minst 60 grader vask.

      Slett
  2. Har ønsket meg sånne i en evighet. Kanskje årets julegaveprosjekt dette ;)

    SvarSlett
  3. Strikker også sånne for tiden ;o) Alltid kjekt å ha i vesken på besøk, fly, buss eller bare foran tv. Har enda ikkje prøvd stripevarianten, det må bli på den neste! Takk for tips ;o)

    SvarSlett
  4. Skikkelig fine og praktiske kluter! Rart det med stripeeffekten;)

    SvarSlett
  5. Flittige dame;)
    De var kjempefine.
    Må nok finne frem bomullsgarn til hytteturen;)
    God helg;)

    Klem fra Ann-M.

    SvarSlett