søndag 19. juli 2015

Bondekjerringpower!

 I dag har jeg overvunnet enda en prestasjonsangst aktivitet, jeg har klippet mine første sauer.
 Etter 12 år som bondekjerring var det jaggu meg det på tide!.
Men når man hele tiden er redd for å gjøre feil og tror at dette vil jeg aldri klare å lære meg
 har blant annet saueklipping vært en av de mange bondeaktivitetene jeg har holdt meg unna.
 EN stor dag for bondekjerringa i dag som har steget i saueklippergradene
fra å være en som ordner sauemerketanga og noter i den store sauboka
 til å bli en av saueklipperne!!
Det tar på å klippe en rundt 20 sau så i morgen regner jeg med ryggmusklene
 som ikke har vært brukt før kjennes!
 Det hadde aldri gått bra uten hjelp av storegutten min.
 Jeg er heldig å ha flere gutter som bistår mamsen sin,
 vi ble et utmerket sauteam i løpet av ettermiddagen.
Han hentet og hold, jeg klippet i vilden sky.
 Ja til blodet sprutet fra fingrer....
Så selv om tommelen er plastret og pekefingeren nesten blå 
og sauene jeg klippet ikke akkurat fikk supersveisen på
så fryder jeg meg nå for jeg har nettopp gjort som Pippi,
Det har jeg aldri gjort før så så det kan jeg helt sikkert
- og jammen stemte det!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar