fredag 31. juli 2015

Reisebrev 3: Overnatting New york

 Vi ble anbefalt dette hotellet i New York
og anbefaler det gjerne videre, the Roosevelt hotel.
 Ligger meget i sentrum av manhatten,
bare et par kvartaler unna Times Square
og 5 min spasertur til Grand Central
 hvor du finner alle forbindelser til både tog og Subway!
 Hotellet har en eksklusiv ankomst,
man kjenner på litt Luxus feeling og
 ser for seg filmer man tidligere har sett fra Amerika!
 Selve rommene og resten av hotellet er i gammel og stil
og kan for noen kanskje oppleves slitt.
For meg var det helt ok,
senga var god og dusjen fungerte og det er det jeg trengte
for å hvile meg de få timene det var behov for akkurat det.
 Første dagen spiste vi frokost på selv hotellet, litt dyrt men god service.
 Da er det et like godt alternativ å benyttes av alle de små frokost/lunsj resturangene
som ligger rett ved hotellet. De fleste veldig hot og stilig.
 Og med et EKSTREMT stort utvalg i bufe,
sunt, grønt, søtt, amerikansk, frukt, egg, juice, smothies,
Det er bare å velge å vrake og veie opp fatet ved slutten av.
Så Roosevelt hotell var et helt greit valg for første reis til New York.
Prisen var også helt overkommelig.
Skal jeg en gang til blir det nok på annen plass av byen,
en trenger ikke være ved Manhatten hver gang.
 MEN første gang er det greit
så man får med top of must see in New York lista:)

1 kommentar:

  1. Høres veldig kjekt ut, et godt utgangspunkt for videre utforskning av storbyen.

    Fortsatt god sommer!

    SvarSlett