tirsdag 10. november 2015

Å ha en snill mamma gjør november dagen gladere!

 Mammaer slutter aldri å være mammaer og godt er det.
Selv om det var mer konkret trøst og omsorg i de yngre år med fangekos og klemmer,
blir dattera fortsatt  glad når mammaen prøver å trøste
selv om dattera begynner snart å bli 50 år!
 For i går blant reklamepost og regninger låg det en liten pakke til meg,
fra mammaen min.
Jeg elsker pakker og jeg elsker hyggelige overraskelser
noe mammaen min sikkert vet etter 50 år kjennskap til meg....
Hun elsker november sier hun , ikke  mer plenklipp, alle blomsterkasser tømt
og hagemøbler på plass ,
nå er tid for god bok talglys og ovnsvarme.
SANT NOK!, jeg må tilføye strikking:)
 I den lille fine pakken med hjerte
låg det et par fargerike glade øredøbber
 Slikt gjør jo novemberdagene så mye gladere
og nå er det faktisk bare 20 november dager igjen!
Heldig er jeg som har en mamma som tenker på meg!
Her er jeg sammen med lillebror Jørn Inge og mammaen min
under dronning Elisabeth besøk på Åndalsnes i 1969.
Jeg er tydeligvis veldig glad her også etter å ha  fått to små dukker.
Lillebror har øvd seg i  å spise is helt alene,
det ser jeg nesten har gått bra!!!

2 kommentarer:

  1. Liker du ikke november du heller? Da er vi (minst) to! November (med regn og vind og regn og enda mer regn) spiser meg opp innenfra. Jeg blir tung til sinns, og alt er et slit. Kunne godt strøket novembern fra kalenderen!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi kunne i hvert fall fått lov å gå i hi denne måneden!

      Slett