mandag 2. november 2015

Hufse tufsa november...

 Hufsa koppen symboliserer hele NOVEMBER for meg,
 Jeg føler meg mørk, grå , antisosial, akkurat slik Hufsa beskrives på Wikipedia.
Hufsa figuren har faktisk blitt oppfattet som et uttrykk for både ulykkelighet og vinterdeprimert 
 ja rett og slett som «en personifikasjon av kontaktløsheten»
Der har dere november Brit...
Kanskje jeg rett og slett har en HUFSA diagnose i november..
 Det hjelper heller ikke på at influensaen herjer i kroppen.
Her går det i te med honning, sitron og ingefær.
Og jeg liker IKKE te enegang...,
men honnig,sitron og ingefær passer dårlig i kaffe.
Det hjelper heller ikke at været er som dette bildet utendørs,
 regn i strie strømmer og egentlig MØRKT hele dagen...
Jeg synes egentlig at man kunne gå i HI som bjørnen HELE november.
Revet av hele november kalender arket,
bedt om FRITAK fra både jobb og heim heile måneden.
 MEN en får ta fram visa til Alf prøysen:
November er så trist og grå men nyttig likevel
for nå må barna tenke på å lage moro selv...
SÅ når bare denne hersens influensaen forlater kroppen min 
 skal jeg prøve å fylle denne triste gråe måneder med FARGEPALJETTER,
finner vel på noe.
Kan jo for eksempel fortsette å lage helt
unyttige blogginnlegg som dette for sprite opp dagene!

2 kommentarer:

  1. Ikke gøy å bli syk i november, da er Hufsa-koppen et helt perfekt valg. Varm drikke hjelper litt, og du hadde jo funnet fram gode ingredienser der. Selv om honningen kanskje er mest effektiv når den ikke puttes i varm te.

    God bedring!

    SvarSlett
  2. Herleg blogginnlegg spør du meg!! Og ja, tung novmeber. Mitt råd er å bake store mengder med kjeks og anna, ta ekstra mange bad, finne eit teit tv-program som får ein til å slappe av, ha fire forskjellige håndarbeid liggande.....og vips så var månaden over, desember i emning, jula på plass og vips så har sola snudd og det går stadig mot lysare tider!! :-)

    SvarSlett