søndag 1. november 2015

Marius i liten kuling


Her trosser man vær og vind.
 Skal man vise fram sine nyeste strikkeprodukter er fotolyset best ute.
Da tar man på regntøy, støvler og går de 20 m til fjæra
med risiko for at de nyeste Marius strømpene rett og slett flyver til havs!
Samtidig for jeg jo bevist at det er en grå og vindfull dag her i øyriket i dag. 
For å si det sånn så fikk disse Marius sokkene ekstra impregnering av sjøvann,
 det skal vist gjøre de ekstra slite sterkt... trur eg.
Siden de skal bli til julegaver skal de i løpet av dagen
få en liten mykvask med MILO ullvaskemiddel.
Sokkene er strikket av arvegarnet Peer gynt fra mor til Ola.
Det ble brukt 115 gram,
og enda har jeg litt igjen av garnet
som kan bli til et restepar til selveste bonden i huset.

8 kommentarer:

  1. Ojda! Tøffe bilder! Bra ikke sokkene for til havs med bølgene, da.

    Fin gave, Peer Gynt er er godt garn.

    SvarSlett
  2. Hi hi var redd det ikke ble noen julepresang igjen jeg ... Naturkreftene er sterke her vestpå :-) Flotte sokker da :-)

    SvarSlett
  3. Godt du berget sokkene! Mariussokker er fine julegaver. Selv holder jeg på med Denver-sokker, men har planer om Mariussokker også. Lenge til jul.......

    God søndagskveld fra Ingunn

    SvarSlett
  4. Kjempeflotte bilder. Så smart å gå ut i stormen.

    SvarSlett
  5. Flotte sokker, som fikk en ganske unik fotoshoot ;)

    SvarSlett