mandag 14. august 2017

Alle skulle ha funnet seg en hemmelig bringebærskog!

 Jeg oppdaget et lite bringerbærsted i helga, ikke så langt fra der jeg bor.
Der vokste det store søte bringebær.
 Jeg tok med noen av mine små jente venner for å plukke.
 Bonusen ble enda større enn bare bringebær ,
for akkurat der hvor bringebæra bodde var den en hemmelighetsfull skog.
Sjå her BRIT , her e ein hemmelig inngang te eit ripsbærtre,
 Komma å bli med!
 Og ja høgt der inni i den hemmelige skogen
 vokste det et ripsbærtre
 Nesten helt til himmels vokste det!!!
 Hvor gøy er det ikke å finne sin egen skog .
Det var også en liten sti bort til et blåbærsted hvor sola kom så vakkert te!
 Den største gleda var å nå tak i ripsene som hengte så høgt,
putte de i munnen og kjenne smake akkurat her og nå!
 
De som ikke gikk i munnen tvert , fikk bli med i bøtta
 og ble det til deilig dessert  for meg.
For hvem vil vel egentlig spise bær etter man har plukket de
 så kortreist som mulig rett i munnen der og da.
 Bare voksne som finner på slikt tull.
Jeg takker for å ha fått bli med et lite øyeblikk i barndommens univers!


3 kommentarer:

  1. Jeg har plukket markjordbær med barnebarna, og de gikk rett i munnen. Sjekker bringebæra rundt her nå, og det blir en del å putte i saftkokeren sammen med rips etterhvert. Litt i tidligste laget her da.

    God bærhøst ønskes av Ingunn

    SvarSlett
  2. Snakk om mindfullness, bedre kan det ikke bli. Heldige du som fikk være med på denne opplevelsen :)
    Kos deg med desserten!
    Hilsen fra Anette

    SvarSlett
  3. Åh, så herlig! Jeg vokter på "mine" bringebærsteder og håper på litt mer sol og varme, sånn at de blir modne. Er nok et par uker til, men forekomstene ser lovende ut :-)
    Pludrehanneklem

    SvarSlett