torsdag 8. mars 2012

Lue til SuperGutta mine på sjølvaste kvinnedagen

Etter å snauklippa mannen i huset i slutten av februar hadde jeg lovet
 NY strikkalue til å varme hårløst hode.
Og denne lua var kjappis å strikke
dermed ble det en på lille prinsen også.
 Luene er strikket med Fisherman garn fra Lion Brand
( samme garn som mannen sin nye genser)
Det ble brukt 91 gram til sammen. 
Oppskriften fant jeg via Ravelry og kalles
Den eneste forandringen jeg gjorde var jeg strikket lua til mannen litt lenger
enn hva det stod i oppskriften.
( stod 14 cm og jeg økte til 17 cm for å få den lang nok)
Og det å bli tatt bilde av sammen med Pappan sin i supergutta luer
er utrolig morsomt synes lille prinsen!!!
Husk å skriv en kommentar i innlegget
Slipp kvinnene løs det er kvinnedag og gjør to ting på en gang

4 kommentarer:

  1. Mannen så da slett ikke så snauklippa ut "in real" og i alle fall ikke skamklipt. Synes faktisk han kledde det. Men det gjør sikkert godt med ei varm lue i sur vind :-)

    SvarSlett
  2. Så kjekke luer (og gutter) :o)
    Luene så ikke så veldig innviklet ut,jeg er ikke akurat en "strikker", men kanskje jeg også får til dette ;o)

    En hyggelig blogg du har Brit, koselig å innom å se å få inspirasjon.

    Gratulere med dagen!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Synnøve. Og lua her er absolutt super enkel og du har jo en flust av gutter som kan trenge en slik maskulin lue:)

      Slett
  3. Herlige superguttluer, klippemaskinsveis krever sitt hodeplagg - det vet vi alt om her i huset;-)

    Og du: jeg gikk glipp av det initiativet du tok til morsdag, noe jeg syntes var veldig leit.
    Klart jeg vil gjøre andre oppmerksom på det lotteriet du har nå!

    Takk for at du er med hos meg Brit,
    lykke til:)

    Gratulerer med dagen og god klem fra meg:)

    SvarSlett